Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2016 09:05 - МИНАЛО, НО НЕЗАБРАВЕНО /по действителен случай/
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 1608 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 18.09.2016 21:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Старият поет седеше развеселен след хубаво хапване и пийване и реши да ни разнообрази със случка от Татово време.
    - Беше време на големите софри след разни културни събития - започна той.- Гого Дагаров разпусна с няколко питиета и хумористични раздумки със заобикалящите го млади хубавици. Излизахме винаги големи компании писатели и млади дами - начинаещи творкини на перото, че да не ни набедят кой с коя е бил, а не е бил с жена си.
     Гого беше тогава в настроение, ако можеше, би погалил и някое  бедро, но се пазеше да не го забележат.
     По едно време реши да запали цигара. Не пушеше много, далеч не колкото пиеше, но си палваше по малко.Да, ама запалката му я нямаше.Търси той  на маса, под маса, няма я."Ей-й-й, къде ли  съм я сложил? "- вайка се той на глас и съвсем не се сеща, че сакото му виси отзад на стола, та да не го забрави като се понапие, както правеше винаги и че това сако  си  има и джобове.
    Един от охраната в цивилни дрехи, явно доста време служил в държавна сигурност, бе запознат с привичките му, се намеси и реши да го ориентира, като му каза:
   - Другарю Дагаров, запалката Ви е в десния джоб на сакото под носната кърпичка.
    Бръкна Дагаров и я намери. Запали цигара и какво мислите направи? Слушайте ме сега внимателно, - огледа ни всичките поетът. Вместо да му благодари на момчето, наведе се към  нас на масата и тихо прошепна: " Другари, този щом знае с такава точност къде е запалката ми, без да съм му казвал, следи всички ни до детайл, не само това, но и ни слуша какво си говорим.Утре  , - наблегна той - утре , да знаете ще

го сменя. И наистина на другата вечер по разпивка момчето вече не беше на работа.

    Поетът назида поучително с пръст и млъкна. Всички се смълчаха, но по изненадващо от самия разказ бе, че по лицата на компанията се четеше безразличие. Никаква социална реакция , никакво мнение за онова подло време, в което живяхме и което помнехме. Ето че и поетът не бе забравил нищо:
   - Времената бяха нечистоплътни, - призна сам той.
    - И подли, - добавих аз.
    Друга подкрепа нямаше. Пълно мълчание.
    А масата беше депутатска и по случайност и аз бях поканена там. И както завършват приказките на братя Грим: "Ядох, пих и се веселих! ". Но това не беше приказка.

Росица Копукова
Из моя книга с разкази.



Гласувай:
8



1. apostapostoloff - Те, времената, и сега са си същите-
14.09.2016 11:58
българите са народ от доносници. Има и виц по този случай:

- Един българин- хайдук. Двама българи- хайдУТИ. Трима българи- чета с предател.
цитирай
2. rosiela - Поздрав!
14.09.2016 12:27
За жалост така е.
цитирай
3. mariniki - размисли ме... дали оттогава до днес нещо се променило...
14.09.2016 22:42
и едно такова тъжно ми стана...
цитирай
4. rosiela - Добър въпрос.
14.09.2016 23:07
mariniki написа:
и едно такова тъжно ми стана...


По манталитет едва ли, но писателите нямат вече толкова луди пари за харчене и напиване, за запои и гуляи. Сега парите са у други индивиди. А доносници и подлеци - да, те винаги виреят и навсякъде.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6683935
Постинги: 5069
Коментари: 24029
Гласове: 9810
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930