Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2017 18:40 - ИВАН НИКОЛОВ - ЕДИН ЩУРЕЦ ОТ ОТВЪДНОТО, ЗОДИЯ РИБИ
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 1576 Коментари: 5 Гласове:
-3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Сега да угасим свещта и да приседнем на перваза,
и нека щърбав месец плава след облаците-бегълци…
Това е в други времена, но спомням си, че ти ми каза:
Нощта не спи, нощта е пълна с последни есенни щурци!

Последни есенни щурци – непоправими трубадури,
подели свойта старомодна мелодия от сън и мрак!
Една невидима пила изтрива тънките контури
на онова, което беше и няма да се върне пак.

Сега над черните бразди златиста паяжина скита,
овчарите завръщат само забравен в синорите звън,
тютюнът в пазвите е сух, жарта в огнището – разрита,
и зърното – до друго зърно – сънува благ сеитбен сън.

Последни есенни щурци – не им разбирам от езика,
но как сиротно отзвучава, с какви догадки ме диви!
И вече знам, че някой ден един от тях ще ме повика
в невидимата си държава под сухи листи и треви.

И аз ще тръгна като сляп: в преливането на боите
кафяв – от есенната шума, и от здрачаването – син…
Ако си спомните за мен, спокойно може да броите
човеците – с един по-малко, щурците – повече с един!




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kremenova - Розиела, , красиво стихотворение, ...
18.11.2017 18:54
Розиела,,красиво стихотворение,но мо напомня,за мои стари приятели на една маса на главната улица ,с които си пиех всекидневно кафето и всичките ме очакваха да дойда след работа да побъбрим и да се посмеем,няма ги,всичките до един измряха...и дядовците,коити подсвиркваха от скамейките,когато минавах...празни са скамейките,що така рано умират тези мъже...ужас!тъжно е без тях...
цитирай
2. rosiela - А де. Защо? Ядосват ги жените май.
18.11.2017 18:57
kremenova написа:
Розиела,,красиво стихотворение,но мо напомня,за мои стари приятели на една маса на главната улица ,с които си пиех всекидневно кафето и всичките ме очакваха да дойда след работа да побъбрим и да се посмеем,няма ги,всичките до един измряха...и дядовците,коити подсвиркваха от скамейките,когато минавах...празни са скамейките,що така рано умират тези мъже...ужас!тъжно е без тях...

цитирай
3. missana - Невероятен стих! Да знаеш, Роси, че в теб сякаш живее душата на Джакомо Леопарди.
19.11.2017 00:25
Такава плътност и пълнокръвност на поетичния изказ не съм срещал другаде, освен в неговата поезия. Високо майсторство присъства несъмнено в тази творба. Всичко е на суперниво, а последните два куплета ме докараха до екстаз. Финалният ред е без преувеличение гениална находка! Поздравявам те за това поетично постижение!
цитирай
4. rosiela - Прав си, приятелю,
19.11.2017 09:28
гениалното стихотворение е на Иван Николов, лека му пръст. Не всички гении в България можем да знаем, но той е един от тях.
цитирай
5. rosiela - Мъле-е-е-ей,
19.11.2017 11:09
Валерко Станков ми е гневен, че не го признавам за гений! Ами не е!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6605226
Постинги: 5041
Коментари: 23943
Гласове: 9774
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031