Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
18.11.2020 09:08 - Смисълът на поезията
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 3363 Коментари: 10 Гласове:
30

Последна промяна: 18.11.2020 09:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Винаги съм харесвала говорещи стихове,
в които изказано и осмислено слово
носи и сее философските вихри.
И прашинки през Вечността сме отново.

Поезията е смисъл, когато налива
право в душата вековното вино
на истините от болка пенливи,
живяни в сърцето сега и завинаги.

image



Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wonder - Фантастичната скулптура с моя стих ...
18.11.2020 09:12
Фантастичната скулптура с моя стих "От любов" е на талантливия скулптор Серьожа Стефанов.
Благодаря ти, Серж! Ти си велико сърце!
цитирай
2. planinitenabulgaria - Постинг высшего класса!!!
18.11.2020 11:11
Брависимо!
цитирай
3. wonder - Постинг высшего класса!!! Бр...
18.11.2020 11:49
planinitenabulgaria написа:
Постинг высшего класса!!!
Брависимо!


Благодаря, Коста!
цитирай
4. wonder - Харесват ми стиховете. Много са ...
18.11.2020 12:03
sande написа:
Харесват ми стиховете. Много са извисени, напълно изчистени от бутафорията и шумовете на заобикалищия ни свят, светли, песенни, с полет на духа и неспокойна мисъл.

Харесва ми богатата им и сложна метафоричност, граничните състояния на една чувствителна и щедра душа, обичаща хората, природата и света, безкомпромисна в морално-етичните си каузи.

Ритмиката и архитектониката на стиха е безупречна. Стих, чужд органически на директни внушения, на назидателност и плакатност. Нежен и фин като дишане, като светъл сън.


Сърдечно благодаря!
цитирай
5. lexparsy - Много ми хареса скулптурата! По...
18.11.2020 12:12
Много ми хареса скулптурата! Поздравления за Серж!
   Поздравления и за стиха, в който аз разбира се вникнах, макар и с малко така вредната за поезията съждителност... :-)
   Ами защото един ден, четейки поезия, си бях казал "Мразя разказвателните стихове...!". Ами защото някой словесно ерудирани поети, често Говорейки, разказват оплаквателно битието си, и си го обясняват, или оправдават с цитати на класици от философията и теософията..., но без така трудното им за дефиниране понятие Душевност, чрез която сами вникваме в енигмите на живота... и много често Някои са му признали се за поети душевността се оказва съживително плитка, из предъвкани послание за читателите...
   И чак сега си уточнявам, че говоренето чрез поезия е словесен израз на дълбочината в душевното ни разбиране и цели споделяне със себеподобни, или поне за лична изповед.
   А за тази емпатия понякога не са нужни толкова сложни метафори и парадни словоизлияния... Защото знаем че всяко Слово звучи в ефира, не само със звука на думата, но ивибрира чрез изказаната ни душевност...
... пак се отвлякох в съждителни приказки, но съм сигурен че поне ти си ме разбрала Дела... :-)
   А на така вживелите се в поетическа оценителност стихоСборнически поеТичащи, този блог дава либерална свобода да си творят поеТачени и от тях самите постинги, от които лъха пошлостта и омразата към всичко, в което бездушието им, не е смогнало да вникне...
   Лекс
цитирай
6. lexparsy -    Хрумна ми подходяща алегория за ...
18.11.2020 13:12
   Хрумна ми подходяща алегория за поетичното разказвателно Говорене. Добрият поет не описва душевните си чувства, взрян описателно в една картина от живота, а ги разказва холистично (цялостно), като холограма,
описвайки привидно несвързани детайли, които са посланици и "скаути" (харесва ми тази метафора на Кастанеда) за цялостната му душевна изразност...
   А точно тази изразност адски дразни поетите белетристи, обитаващи плитката локва на забавната си разказвателност...
   Уффф, предупредих ги аз че съм поетичащ по тъч линията... :-) Сега блога ще пръкне още един регистрирал се посветено лично да ме анализира оценителски.... :-))))
Благодаря ти че изслуша споделените ми неприемливи за поетическата религия мисли Дела, и приеми моите извинения ако съм досадил на аудиторията ти...
   Лекс
цитирай
7. wonder - Много ми хареса скулптурата! По...
18.11.2020 13:26
lexparsy написа:
Много ми хареса скулптурата! Поздравления за Серж!
   Поздравления и за стиха, в който аз разбира се вникнах, макар и с малко така вредната за поезията съждителност... :-)
   Ами защото един ден, четейки поезия, си бях казал "Мразя разказвателните стихове...!". Ами защото някой словесно ерудирани поети, често Говорейки, разказват оплаквателно битието си, и си го обясняват, или оправдават с цитати на класици от философията и теософията..., но без така трудното им за дефиниране понятие Душевност, чрез която сами вникваме в енигмите на живота... и много често Някои са му признали се за поети душевността се оказва съживително плитка, из предъвкани послание за читателите...
   И чак сега си уточнявам, че говоренето чрез поезия е словесен израз на дълбочината в душевното ни разбиране и цели споделяне със себеподобни, или поне за лична изповед.
   А за тази емпатия понякога не са нужни толкова сложни метафори и парадни словоизлияния... Защото знаем че всяко Слово звучи в ефира, не само със звука на думата, но ивибрира чрез изказаната ни душевност...
... пак се отвлякох в съждителни приказки, но съм сигурен че поне ти си ме разбрала Дела... :-)
   А на така вживелите се в поетическа оценителност стихоСборнически поеТичащи, този блог дава либерална свобода да си творят поеТачени и от тях самите постинги, от които лъха пошлостта и омразата към всичко, в което бездушието им, не е смогнало да вникне...
   Лекс


Много вярно ИзКазани съждения, Лекс!
Усмивката ми стана паралел, както казвам из няколко мои стихотворения.:)))

"Ами защото някой словесно ерудирани поети, често Говорейки, разказват оплаквателно битието си, и си го обясняват, или оправдават с цитати на класици от философията и теософията." - Такива оплаквач/к/и са 95 % от поетите, за жалост!
Жизнеутвърждаващите поети сме твърде малко. ;)))
Хората-нещастници ползват Поезията като кошче за душевни отпадъци и вибрациите на такива "стихове" освен, че са нискочестотни са направо разрушителни
цитирай
8. wonder -    Хрумна ми подходяща алегория за ...
18.11.2020 13:37
lexparsy написа:
   Хрумна ми подходяща алегория за поетичното разказвателно Говорене. Добрият поет не описва душевните си чувства, взрян описателно в една картина от живота, а ги разказва холистично (цялостно), като холограма,
описвайки привидно несвързани детайли, които са посланици и "скаути" (харесва ми тази метафора на Кастанеда) за цялостната му душевна изразност...
   А точно тази изразност адски дразни поетите белетристи, обитаващи плитката локва на забавната си разказвателност...
   Уффф, предупредих ги аз че съм поетичащ по тъч линията... :-) Сега блога ще пръкне още един регистрирал се посветено лично да ме анализира оценителски.... :-))))
Благодаря ти че изслуша споделените ми неприемливи за поетическата религия мисли Дела, и приеми моите извинения ако съм досадил на аудиторията ти...
   Лекс


Дааам... така си е!
Има стихове, които разбъркват, въздигат и вдъхновяват, когато поетът е призван Божествено да дарява словолея си на хората, правейки ги по-добри и възвишени, етични и благородни. Силаботоническо стихосложение, обогатено с философска съждителност в оригинални нотки, с нестандартна и неочаквана образност, далеч от всяко клише, с умозрителни метафори, мъдра поанта си е висш пилотаж в нагорни небеса, които малко хора долитат, а още по-малко владеят.
Насладата от такива поезии винаги е амброзия за ума и духа и когато срещна такава поезия, ликувам с дни и се чувствам озарена от щастие. :)))
цитирай
9. wonder -    Хрумна ми подходяща алегория за ...
18.11.2020 13:52
lexparsy написа:
   Хрумна ми подходяща алегория за поетичното разказвателно Говорене. Добрият поет не описва душевните си чувства, взрян описателно в една картина от живота, а ги разказва холистично (цялостно), като холограма,
описвайки привидно несвързани детайли, които са посланици и "скаути" (харесва ми тази метафора на Кастанеда) за цялостната му душевна изразност...
   А точно тази изразност адски дразни поетите белетристи, обитаващи плитката локва на забавната си разказвателност...
   Уффф, предупредих ги аз че съм поетичащ по тъч линията... :-) Сега блога ще пръкне още един регистрирал се посветено лично да ме анализира оценителски.... :-))))
Благодаря ти че изслуша споделените ми неприемливи за поетическата религия мисли Дела, и приеми моите извинения ако съм досадил на аудиторията ти...
   Лекс


Алегоричният изказ е за точно определена аудитория. Филосовската поетика - също.
В България има над 300000 човека, които се назовават поети. От една страна това е хубаво, защото Поезията е флагман на Изкуствата и стремейки се към нея, тези хора духовно еволюират в по-високи вибрационни полета. От друга страна вътре в кликата започват ежби и грозни схватки за доказване на кой магарето му е по-мъжко, което грандиозно принизява. Модус вивенти! ;)))
Затова винаги съм казвала, че малък човек, не може да е голям поет! :)))
Моите първи книги бяха за всички. Вторите за определена категория. Третите станаха символ за елитарна поезия, което масата не можа да преглътне, но пък имаше безценни хора, с които се сприятелихме завинаги. Затова пък Четвъртите бяха символ на геометрията на простичките неща. Петите са миниатюри или саги, според Споделеното ПреЖивяно.
В последните си 3 книги, които реших да не пускам на пазара, битува зрелостта на младостта комбинирана с мъдростта на смирението. Реакциите на читателите ми са прекрасни и много различни. Уча се от тяхната обич на голямото обичане.
А иначе Говоренето /поетично и/или разказвателно/ не винаги е Казване на Нещо.
Има пишещи, които се вдъхновяват от картинки. Има пишещи, призвани от Любовта. Има всякакви.
цитирай
10. sever - Ето го стиха от скулптурата: https://wonder.blog.bg/poezia/2009/11/07/ot-liubov.430929
18.11.2020 14:07
От Любов
Дела Раи

Ти със устни изпи мойто име.
И със зъби отхапа си залък.
После с поглед ми каза “Любима!”
и светът пак видя ми се малък.

Колко чудо в косите зарови
с онзи блясък на стари коприни.
Моят свят разлюля из основи.
И размести ми всички години.


Мисъл взе си от моите мисли
и закичи със нея дъгата.
В мен затичаха извори чисти
от любов, светлина и от вятър.


/от Антологията "Тихи Вълшебства"/
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15165223
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194022
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031