Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2015 09:49 - Из моята книга "Зад стената.Възкръснала"
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 486 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
            Най-обичам,когато разни ретро партийци започнат да лъжат за миналото.Затова избирамнов откъсн от моята книга "Зад стената.Възкръснала".За младото поколение,което не знае и не може да си представи какво е било.

        ======================

     С едни такива партийни културтрегери растяхме и ние,младото поколение.Пееше се:"Води ме,партийо,води ме...."-сещате ли се кой бе авторът?Хайде,няма да го кажа,оставям го на вашата памет.Или:"Пионери,комсомолци,комунисти,сме в един и същи строй...."-кой беше?
    Все си мисля,че ако през Втората световна война не бяха отровили /упорито се говори-руснаците/цар Борис Трети,България нямаше да стане жертва на болшевиките и Сталин.За съжаление,наследникът му нито милее за България,нито носи качествата на баща си,а на Фердинанд -лисицата,дядо си.
     Иначе-животът бе евтин,патихме яко,но и свят видяхме,ако мълчахме-за такива като мен със смелите статии-соцлагера,за други-целия свят.Почивахме на море и ходехме из България.Кражби,золуми по къщите-нямаше.Това е истина,но имаше страх от лагери,страх от думи и доноси.
      Думата "доносник",която днес излиза зад това и онова име - аент Бор,агент Димитър и много други,за мен е синоним на страх.Имало си е доброволни доносници по манталитет,
както горепосочените,имало е и друго- да ти ходят по петите и да те заплашват ежедневно.
      Така са подгонили и баща ми,винаги безпартиен /както и майка ми/да доносничи за евреите в кооперацията,в която живеели.Там дядо ми Димитър купил апартамент от напускащи България евреи,други са останали.Баща ми се спасил с голямо тичане,жалване,доносник не е станал,но до 1989 година имал "червен картон" в досието си,светнал му приятел.Е,хайде да го наречем "червен светофар",защото са го оставили на мира.
     Не успелида вербуват и майка ми,тя играла умело ролята на страхливо малоумна.Театър,какво да правиш.
      "Всеки против всеки" максима от червеното минало на страната ни.
       Но родителите мине са искали нищо от властта.А който е искал да напредне?Боже мили,Боже опази-членство в партията и доноси,пък сега иди доказвай,че неси го вършил.Вършил си го и още как.Имало картонче,нямало досие.Ами къде изчезна досието?Не може да има картонче за ДС,без досие,няма логика„

            ============================

      Тази книга написах в отговор на глупостите на Надежда Захариева в нейната книга "Смет за сливи".Мжоята книга  се преснимала в университета на ксерокс.Браво на младите.А че това подразни нея,много червени медии и СБП-хич не ме вълнува,ама хич„
      Да се срамуват те,ако имат съвест,което е под въпрос.Защо аз?



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6610316
Постинги: 5042
Коментари: 23945
Гласове: 9776
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031