Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2017 08:49 - КАК ИЗДАТЕЛИТЕ ЛЪЖАТ ПИСАТЕЛИТЕ
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1636 Коментари: 6 Гласове:
-2

Последна промяна: 26.07.2017 04:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Както споменах и в предишни мои публикации, издателите, които реват да се намали ДДС върху книгите, но иначе си печелят достатъчно от всякаква литература, нямат лоялно отношение ,доста от тях ,към българския писател.
Към поезията, ако не си платиш, изобщо нямат интерес. За белетристиката имах интересни приключения - два пъти изчезва ръкописа, то така се бе случило и с мои хумористични и сатирични творби, та три пъти общо, че  ходих с адвокатка да предупредя да не бъдат откраднати и издадени без мое знание. .И стихове са ми крадени на конкурси, а бе , не е истина. И то неведнъж!
Наскоро наш писател се отказа от "Жанет 45", което е оревало ефира от хвалби, че пуска на пазара млади творци. То имаше офис в Пловдив, може би има и в София.И аз бях пратила един ръкопис, който скоропостижно върнаха, щом чуха думата " адвокат" и видяха подпис и печат.А на този писател пуснаха три много добри книги, белетристика, продадоха ги и той се отказа. "Защо бе, приятелю?" Младежът мълчи. Да, ама при няколко пъти възхита от книгите и настоятелното ми насърчение да продължи, накрая се оплака, че не му платили и стотинка.
Замълчах по този въпрос и никъде не съм огласила, докато не бях поканена на друго представяне на белетристична книга от вече на години писателка. Народ, пълно в НДК и тя на всеослушание благодари за помощта на редактор и художник, които редовно й помагали безплатно за книгите й, защото същото издателство "Жанет 45" й издава книгите без хонорар за нея. Прекръсти се и се закле, че дочака ли пари отвън, ще благодари от сърце на всички приятели. Всичко живо онемя! Не зная представителката на издателството усети ли си резила.
Едно време решаваше ОФ, сега ДДС-е.
Изключение прави издателство "Ентусиаст". Там пращаш текст и ако го одобрят и те поканят за книга, били редовни платци. Почтено.
Но аз отдавна получих съдействие от една преводачка за издателство "Лулу", където американците, за разлика от българите, издават ли те при определени условия, плащат до цент комисионна за автора, който сам е преценил каква цена да сложи на книгата си, под определена граница не може да мине, както не може да падне и под определени страници.
Българи и чужденци ме четат, пишем си, имат моя имейл, няма кражби, няма адвокати, няма чудесии. Има и други издателства по света, където мога да пратя в превод, но това ми е достатъчно, свръхпопулярно е  и приема книги на различни езици, стига Първа и четвърта корица да са на латиница, вътре - на какъвто език желаеш.
А няма нужда да се занимавам с родните насърчители на книги, които приоритетно не правят друго, освен да прецакват писателите. Нито да им плащам от джоба си.
Много спонсорства получавах преди, много книги подарих. Някои продадох. Стига толкова. Време е да публикувам за себе си.
И като така - една белетристична книга е готова, поетичната я правя в момента.




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Интересни и поучителни неща
29.05.2017 09:51
споделяш, Роси, за българското книгоиздаване. Обогати представата ми за него.
Желая ти успех в предстоящото издаване на твои книги!
цитирай
2. rosiela - Благодарности!
29.05.2017 10:16
missana написа:
споделяш, Роси, за българското книгоиздаване. Обогати представата ми за него.
Желая ти успех в предстоящото издаване на твои книги!


Имам неудобния навик да споделям истината!
цитирай
3. rosiela - А и явно личи,
29.05.2017 10:22
че някои блогъри с претенциозна неадекватност не познават условията на американското издателство " Лулу" и ми пишат глупости, които аз трия и отминавам с мълчание. Ами и аз отраках занаята - безплатни обяснения не давам. Особено на бездария.
цитирай
4. tsvetanandreev - Права сИ до
30.05.2017 15:50
последната си дума! Поздравявам те, защото и аз съм имал и имам подобни премеждия. БЪДИ ЖИВА И ЗДРАВА - НЕ СЕ ПРЕДАВАЙ!!!
цитирай
5. rosiela - Благодаря
30.05.2017 15:55
за доверието . Никога не се предавам.
цитирай
6. tsvetanandreev - ОК!
30.05.2017 17:57
rosiela написа:
за доверието . Никога не се предавам.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6572924
Постинги: 5025
Коментари: 23903
Гласове: 9752
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031