Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2017 15:47 - ПРИЛИКИ И ОТЛИКИ МЕЖДУ МЕНЕ И БАГРЯНА
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1444 Коментари: 10 Гласове:
-10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ПРИЛИКИ:

1. Аналогични хубави стихове. Даже Ватев откри, че имам наподобяващо на нейното перо, без да искам.
2. Тя е носела хубави големи шалове, аз също.
3. По представителен и хубав външен вид.
4. Тя много е обичала пътешествията, аз също.
5. ТЯ Е БИЛА ДОБЪР ОРАТОР, АЗ СЪЩО.


ОТЛИКИ:

1. ТЯ МНОГО Е ОБИЧАЛА МЪЖЕТЕ, аз по едничък. На нея с едничък й е доскучавало.
2. Тя не е помагала на мъжете да се издиггнат, аз го правя отдавна.
3. Тя е живяла във времена преди Девети, когато се е плащало добре за поезия и се е преметнала добре след Девети, когато пак е печелела от поезия. Моите принципи са други.
4. Тя е била волна скитница, аз волна, но отговорна.
5. Тя не е била словесно острие като мен, но мъжемелачка , отнемаща мъжете на приятелки.

1 октомври 2017г., София


Росица КОПУКОВА





Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Багряна е имала късмет, че се е родила отдавна.
01.10.2017 22:44
Ако пишеше сега, можеше да разчита само на САМИЗДАТ. Така или иначе, жената е седнала във файтона на историята. Не бих искал да й ровя кокалите. Чел съм й творчеството чисто информативно. За удоволствие не бих я чел.
цитирай
2. rosiela - Няма много дълбочина.
01.10.2017 22:50
missana написа:
Ако пишеше сега, можеше да разчита само на САМИЗДАТ. Така или иначе, жената е седнала във файтона на историята. Не бих искал да й ровя кокалите. Чел съм й творчеството чисто информативно. За удоволствие не бих я чел.


Но има заряд.
И аз съм за оригиналните идеи и философиката в поезията. Реално да погледнеш - то и Дора Габе е така. Моят чичо, режисьорът, не я понасяше и все ми казваше: " Чети Яворов. Той е геният". Прав е бил донякъде, но да не я отричаме.
Аз също имам заряд в стиховете си, но мисля, че като почерк имаме разлика, макар Данчо Ватев да не мислеше така. Въпрос на гледна точка.
цитирай
3. rosiela - Знаеш сигурно, Младене,
01.10.2017 23:05
тя си отиде на 98 години , след като паднала от стълбите на старческия дом, дето не искаше да стои. Но на 96 години, преди да влезе там, я слушам аз в интервю по БНР по програма "Хоризонт" в едно предаване за култура, не помня точно при кого. Като отпери тя темата за любовта й към мъжете, как цял живот обичала мъжете, как не можела без мъжете, и все в множествено число, а бе, за кога - да й се чуди човек. И две години след това си отиде.
Като млада учителка в Ямбол е въртяла любов и с наш Йордан Йовкова.
Епопея на любовта е тя! Дълга, чак нескончаема.
цитирай
4. missana - Зная, че Багряна е била голяма любовчийка /казано на простонароден език/.
01.10.2017 23:17
В това не виждам нищо лошо. Обичам този тип жени, защото се раздават. Разбира се най-добре е да не са над 70, защото тогава само техни връстници биха поели жеста. Навремето моята кръстница /тя почина на 96/ ми подари "Звездата на моряка" на Багряна и оттук започна запознанството ми с нейното творчество. Права си, че има емоционален заряд, на само толкова. Далеч е от поетичните върхове. Е, със сигурност се извисява над Чучелов връх. Ама то, кой ли не би се извисил над него.
цитирай
5. rosiela - Прав си.
01.10.2017 23:19
А последното си е направо гениално обобщение.
цитирай
6. missana - Има един връх на Плана -
01.10.2017 23:28
викат му Мухчел. Подозирам, че "чел" идва от "чал". Та как ти се вижда връх Чучел?
цитирай
7. rosiela - Как да ми се вижда Чучелов връх?
01.10.2017 23:32
Висок, на нивото на тоалетна чиния, ако трябва да си послужа с езика на Фавнето 56.
цитирай
8. rosiela - Върхът на Плана
01.10.2017 23:33
не можем да го сравним с низостта на Чучелов връх, така мисля.
цитирай
9. zemja - Субективизъм в оценките винаги е имало...
02.10.2017 18:59
Но това, което се споделя тук доказва, че, дори да издържиш проверката на Времето, все някой някога може да те отрече.
Истината е относителна и многолика...
цитирай
10. rosiela - Благодаря ти, Ели.
02.10.2017 19:04
истината се избистря с времето. Някога са я считали за много оригинална, сега анализите за нея се балансират, винаги излизат други, по - талантливи. Така е във всяко изкуство.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6689559
Постинги: 5070
Коментари: 24030
Гласове: 9811
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930