Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2019 15:32 - Когато обувките бяха черни и без софийско жителство
Автор: iliqnhadjiev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1035 Коментари: 3 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Вървя до 5 годишния си внук и тайно му се възхищавам.Шарено якенце,маркови маратонки,фланелка с променящи се цветове.И другите деца са така.И си спомням...Аз съм на 62.Когато се роди синът ми беше 1979.Поотрасна и мечтата ми беше да му купя дънки и маратонки.Като стана на 5.Тогава в ДЕТМАГ имаше само един цвят обувки-черни-и кафяви чат-пат.маратонки малки номера няма.Само гуменки.Сини или...познахте черни.Но меракът ми детето да прилича на ...дете беше голям.два номера по-големи "кецове"му взех.и един чиифт панталони.с джобове и тигели.Ами с връзки ги взех.Но цветът,ех цветът беше непобедим-черни,та черни.Приличаше на малък коминочистач този мой малък син.И си казвам,добре че внукът ми няма да знае тези неща.Ще си щопурка щастлив със своите маратонки,ярки и красиви и с "променящата" си фланелка и ще ги приема за даденост.Няма да знае,че ако тогава видеха на улицата днешен тинейджър с изпокъсаните дънки,щяха да го арестуват.И не само. И ни в клин,ни в ръкав си мисля,че поколението на дядовците като мен,които помнят черните кундури в ДЕТМАГ,и казваме,че тогава беше хубаво...просто трябва да си ходим.Да не спъваме внуците си с вмирисаните си мисли.Защото внуцитене трябва да помнят,че прадядо им е съден от комунистите,че е бил в Белене,че цял живот се е борил да получи софийско жителство.Но така си и умря,без да го има.И това беше голям проблем,защото не искаха да го погребът в София.За да има гробове за онези с петолъчките.Те даже бяха в отделен парцел.И там се деляхме на Партийци и безпартийни.Та казвам,че е дошло времето на шарените дрехи и ние с черните вмирисани мисли трябва да си отиваме






Гласувай:
2


Вълнообразно


1. valdor1355 - Чувала съм, че половината "...
22.05.2019 17:23
Чувала съм, че половината "кореняк- софиянци" са получавали жителството си когато са започвали работа в Кремиковци или в строителството. Вие как така не сте започнал работа там, за да си изпълните амбициите? :)
цитирай
2. iliqnhadjiev - нищо не сте разбрали
22.05.2019 21:59
баща ми е съден от комунистите,когато е бил на 17г.4 години в кливенския затвор,два месеца в белене.работеше в кремиковци 18 години,но не получи жителство,защото е съден.за него става въпрос.какви амбиции?
цитирай
3. getmans1 - Поздравления, само в двадесет р...
22.05.2019 22:56
Поздравления, само в двадесет реда ... и носталгиците отиват на кино от шест до пет ... от шест до пет, лаф пак от него време който говори много.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iliqnhadjiev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 585602
Постинги: 111
Коментари: 52
Гласове: 91
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031