Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
Постинг
30.05.2023 04:34 -
БАРЕЛЕФЪТ „МАДАРСКИ КОННИК“ – ПАМЕТНИК НА ПОБЕДАТА НА Н. В. (ОГЛОН) АСПАРУХ НАД ИМПЕРАТОР КОНСТАНТИН IV (680 год.)?
Автор: devnenetz
Категория: История
Прочетен: 937 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 30.05.2023 07:06
Прочетен: 937 Коментари: 1 Гласове:
0
Последна промяна: 30.05.2023 07:06
ЕВРИКА:
БАРЕЛЕФЪТ „МАДАРСКИ КОННИК“ – ПАМЕТНИК НА ПОБЕДАТА НА Н. В. (ОГЛОН) АСПАРУХ НАД ИМПЕРАТОР КОНСТАНТИН IV (680 год.)?
Не стотици, а сигурно са хиляди хипотезите за смисъла на отправеното към нас послание, което преди около 1300 години са вградили вьв високата мадарска скала нашите български предци. И моята хипотеза сигурно няма да бъде последна. А тя (казано съвсем накратко) е:
„Барелефът „Мадарски конник“ е сътворен в памет на Н. В. (Оглон) Аспарух (приживе, или малко след героичната му смърт). И за овековечаване на създаването на Аспарухова България. Почти съм сигурен, че същият е посветен на победната битка на българите над предвожданата от император Константин IV ромейска войска, която битка се е състояла на и около остров Истрон през 680 год. Барелефът се явява български паметник, в който са вградени изключително важни и полезни исторически сведения и за нас българите, и за останалите европейски племена. Тези сведения са многобройни. Те са изследвани и тълкувани и от българската, и от световната науки, но до яснота и единомислие така и не се е стигнало. Аз ще се спра само на най-важните (според мен) от тези хилядолетни послания в следния синтезиран вид:
1. Конникът изобразява българския Предводител Н. В. (Оглон) Аспарух, който след победата си на остров Истрон е следван от вярното си господарско куче (несъмнено и от бойната си конница). Той е постигнал желаната си цел – превзел е Североизточната част на днешна България и е лагерувал войската си в района на град Варнан (ПлюскаградЪ, Плюсце/дн. град Девня, недалеч от Одесос), която превърнал в Първа столица на България.
2. Чрез безспорната си и знаменателна победа над ромеите Н. В. (Оглон) Аспарух е принудил император Константин IV спешно да „офейка“; да се придвижи с яхтата си (неочаквано и за деморализиращата му се войска) до римските терми в Месемврия уж за спешно лечение на болки в крака си, а всъщност – да създаде алиби за очертаващия се негов военен провал в битката му с Аспарух. Този хитър ход е бил необходим на императора, защото в Константинопол с нетърпение и с точене на зъби го очаквали враговете му, които не можели да преглътнат появата и трайното настаняване на българите северно от планината Хем.
3. На барелефа освен Конника Аспарух и коня му са изобразени: а) Ескулапов прът (а не копие!); б) Изпаднала от пръта Ескулапова змия-лечителка, която е впила своите зъби и впръскала лечебната си отрова в левия болен крак на Лъва – какво „случайно“ съвпадение с „ногоболието“ и „лечението“ на Императора!); в) Омърлушен, но видно от вирнатата му опашка, все още жив, Лъв (Император); г) Обърната чрез предния десен крак на Лъва купа (курна) с вода, а това символизира римските лечебни бани при Месемврия, за които пишат Никифор Патриарх, Теофан Изповедник и мн. др.
4. Тези изброени видими елементи от барелефа „Мадарски конник“ представляват един образен и метафоричен разказ за най-критичния и най-съдбоносен момент от прераждането на част от Велика Кубратова в Аспарухова (Дунавска, а защо не и Девненска) България.
5. Има предостатъчно непотърсени, неизследвани и непопуляризирани от науката ни неоспорими документални данни, че името Плюска (Плюсце) е било едно от десетките имена на историческия град Марцианопол-Девня. Много бъдещи български историци ще разработят успешни дисертационни трудове и ще извършат Девненска революция и основен „ремонт“ на българската история. В един близък ден Аспаруховград-Девня ще бъде признат за Първа българска столица. В него със средства на Девненската промишленост ще бъде издигнат Национален величествен пантеон на българските предводители-основатели на държавата ни. Ще бъде създаден многосериен български филм „По дирите на Н. В. (Оглон) Аспарух“. Мадарската стена ще бъде гладко издялана, укрепена и излъскана и на нея Девня ще издълбае наново Барелефа на Аспарух Маджар. А за неговото непопулярно и неизяснено от науката ни име Маджар ще се разберем много точно и много скоро.“
29. 05. 2023 год. Автор на хипотезата: инж. Др. Драгиев
ДОКАЗАТЕЛСТВЕНА И ОБЯСНИТЕЛНА ЧАСТ
I. Според Джагфар тарихи Аспарух е роден през 634 година (годината на коня). През 680 год. той е бил на 46 годишна възраст. Конникът от скалата отговаря на това обяснение.
Фиг. 1
Изображението на лъва подсказва, че същият е болен, а не убит (умрял).
Вижда се, че опашката му стърчи под наклон от 45 градуса.
II. Георгиев, Петър, МАДАРСКИЯТ КОННИК, Опит за възкресение:
file:///C:/Documents%20and%20Settings/New%20user/Desktop/mkonnik-pg.pdf
Фиг. 2
Тук авторът е онагледил идеята си, че лъвът е поставил лапата на предния си десен крак върху изправен кутел (купа). Много векове са изминали от създаването на паметника. Природните условия са нанесли и продължават да нанасят фатални и невъзвратими поражения върху паметника. По тази причина има много колебания и спорове по част от елементите на барелефа. Различни изследователи правят различен прочит на паметника и на някои от неговите елементи. Аз приемам, че кутелът (купата) е обърнат и от него изтича вода. Това води до предположение за римски терми, за топла вода, за лечебна дейност. Разбира се, че това е само част от многообразните предположения (твърдения, прочити и т. н.).
III. Илюстрация от: © Петър Георгиев, автор, 2011, МАДАРСКИЯТ КОННИК © 2011София, Първо издание, ISBN: 9789549670097, Печат София.
Фиг. 3
https://bg.vcf.vn.ua/zmiyata-e-simvol-na-kakvo-polozhitelni-i-otricatelni-stojnosti-na-izobrazhenieto/
Змията – символ на изцеление
https://bg.vcf.vn.ua/zmiyata-e-simvol-na-kakvo-polozhitelni-i-otricatelni-stojnosti-na-izobrazhenieto/
„Историците смятат, че хората за първи път са предположили да използват образа на змия като емблема за изцеление още през второто хилядолетие пр.н.е. Това се е случило в Древен Вавилон, което изследователите обясняват с култа към животните, който е съществувал в това състояние. Първоначално влечугото е изобразявано без атрибути, но постепенно те се появяват. Разбира се, няма как да не споменем най -известния символ. Купа със змия е емблема, която се появява в медицината около седми век пр.н.е. В същото време активно се използва изображението на дъщерята на Ескулап Хигея, която държи съд и влечуго. Както знаете, в древни времена много болести са били лекувани с помощта на змийска отрова, а купата е служила като контейнер за нея.“
Фиг. 4
………………………………………….
БРЕЗОВАТА ЧАША – ИСТИНСКА БЪЛГАРСКА ТРАДИЦИЯ ОТ ПОНЕ 1500 ГОДИНИ!
(Сн. от интернет)
Фиг. 5
Съвременна великолепна типично прабългарска плюска (чаша) – изработена (по древнна традиция) от корена на дървото бреза. Размерите й са: дължина - 13 см., ширина - 7 см. и височина - 6 см.
Всички български конници носели на кръста си такива чаши от брезов корен, с които пиели вода, или надоено в тях прясно кобилешко мляко. Те извършвали ритуално езическо изливане на вода от тези чаши при полагане на воинска клетва, или пред решителните и смъртоносни битки с враговете на България.
29. 05. 2023 год. Автор на ДИЕБИ: инж. Др. Драгиев
Статията с илюстрациите може да се види на страницата във ФБ (Драгия Драгиев).
БАРЕЛЕФЪТ „МАДАРСКИ КОННИК“ – ПАМЕТНИК НА ПОБЕДАТА НА Н. В. (ОГЛОН) АСПАРУХ НАД ИМПЕРАТОР КОНСТАНТИН IV (680 год.)?
Не стотици, а сигурно са хиляди хипотезите за смисъла на отправеното към нас послание, което преди около 1300 години са вградили вьв високата мадарска скала нашите български предци. И моята хипотеза сигурно няма да бъде последна. А тя (казано съвсем накратко) е:
„Барелефът „Мадарски конник“ е сътворен в памет на Н. В. (Оглон) Аспарух (приживе, или малко след героичната му смърт). И за овековечаване на създаването на Аспарухова България. Почти съм сигурен, че същият е посветен на победната битка на българите над предвожданата от император Константин IV ромейска войска, която битка се е състояла на и около остров Истрон през 680 год. Барелефът се явява български паметник, в който са вградени изключително важни и полезни исторически сведения и за нас българите, и за останалите европейски племена. Тези сведения са многобройни. Те са изследвани и тълкувани и от българската, и от световната науки, но до яснота и единомислие така и не се е стигнало. Аз ще се спра само на най-важните (според мен) от тези хилядолетни послания в следния синтезиран вид:
1. Конникът изобразява българския Предводител Н. В. (Оглон) Аспарух, който след победата си на остров Истрон е следван от вярното си господарско куче (несъмнено и от бойната си конница). Той е постигнал желаната си цел – превзел е Североизточната част на днешна България и е лагерувал войската си в района на град Варнан (ПлюскаградЪ, Плюсце/дн. град Девня, недалеч от Одесос), която превърнал в Първа столица на България.
2. Чрез безспорната си и знаменателна победа над ромеите Н. В. (Оглон) Аспарух е принудил император Константин IV спешно да „офейка“; да се придвижи с яхтата си (неочаквано и за деморализиращата му се войска) до римските терми в Месемврия уж за спешно лечение на болки в крака си, а всъщност – да създаде алиби за очертаващия се негов военен провал в битката му с Аспарух. Този хитър ход е бил необходим на императора, защото в Константинопол с нетърпение и с точене на зъби го очаквали враговете му, които не можели да преглътнат появата и трайното настаняване на българите северно от планината Хем.
3. На барелефа освен Конника Аспарух и коня му са изобразени: а) Ескулапов прът (а не копие!); б) Изпаднала от пръта Ескулапова змия-лечителка, която е впила своите зъби и впръскала лечебната си отрова в левия болен крак на Лъва – какво „случайно“ съвпадение с „ногоболието“ и „лечението“ на Императора!); в) Омърлушен, но видно от вирнатата му опашка, все още жив, Лъв (Император); г) Обърната чрез предния десен крак на Лъва купа (курна) с вода, а това символизира римските лечебни бани при Месемврия, за които пишат Никифор Патриарх, Теофан Изповедник и мн. др.
4. Тези изброени видими елементи от барелефа „Мадарски конник“ представляват един образен и метафоричен разказ за най-критичния и най-съдбоносен момент от прераждането на част от Велика Кубратова в Аспарухова (Дунавска, а защо не и Девненска) България.
5. Има предостатъчно непотърсени, неизследвани и непопуляризирани от науката ни неоспорими документални данни, че името Плюска (Плюсце) е било едно от десетките имена на историческия град Марцианопол-Девня. Много бъдещи български историци ще разработят успешни дисертационни трудове и ще извършат Девненска революция и основен „ремонт“ на българската история. В един близък ден Аспаруховград-Девня ще бъде признат за Първа българска столица. В него със средства на Девненската промишленост ще бъде издигнат Национален величествен пантеон на българските предводители-основатели на държавата ни. Ще бъде създаден многосериен български филм „По дирите на Н. В. (Оглон) Аспарух“. Мадарската стена ще бъде гладко издялана, укрепена и излъскана и на нея Девня ще издълбае наново Барелефа на Аспарух Маджар. А за неговото непопулярно и неизяснено от науката ни име Маджар ще се разберем много точно и много скоро.“
29. 05. 2023 год. Автор на хипотезата: инж. Др. Драгиев
ДОКАЗАТЕЛСТВЕНА И ОБЯСНИТЕЛНА ЧАСТ
I. Според Джагфар тарихи Аспарух е роден през 634 година (годината на коня). През 680 год. той е бил на 46 годишна възраст. Конникът от скалата отговаря на това обяснение.
Фиг. 1
Изображението на лъва подсказва, че същият е болен, а не убит (умрял).
Вижда се, че опашката му стърчи под наклон от 45 градуса.
II. Георгиев, Петър, МАДАРСКИЯТ КОННИК, Опит за възкресение:
file:///C:/Documents%20and%20Settings/New%20user/Desktop/mkonnik-pg.pdf
Фиг. 2
Тук авторът е онагледил идеята си, че лъвът е поставил лапата на предния си десен крак върху изправен кутел (купа). Много векове са изминали от създаването на паметника. Природните условия са нанесли и продължават да нанасят фатални и невъзвратими поражения върху паметника. По тази причина има много колебания и спорове по част от елементите на барелефа. Различни изследователи правят различен прочит на паметника и на някои от неговите елементи. Аз приемам, че кутелът (купата) е обърнат и от него изтича вода. Това води до предположение за римски терми, за топла вода, за лечебна дейност. Разбира се, че това е само част от многообразните предположения (твърдения, прочити и т. н.).
III. Илюстрация от: © Петър Георгиев, автор, 2011, МАДАРСКИЯТ КОННИК © 2011София, Първо издание, ISBN: 9789549670097, Печат София.
Фиг. 3
https://bg.vcf.vn.ua/zmiyata-e-simvol-na-kakvo-polozhitelni-i-otricatelni-stojnosti-na-izobrazhenieto/
Змията – символ на изцеление
https://bg.vcf.vn.ua/zmiyata-e-simvol-na-kakvo-polozhitelni-i-otricatelni-stojnosti-na-izobrazhenieto/
„Историците смятат, че хората за първи път са предположили да използват образа на змия като емблема за изцеление още през второто хилядолетие пр.н.е. Това се е случило в Древен Вавилон, което изследователите обясняват с култа към животните, който е съществувал в това състояние. Първоначално влечугото е изобразявано без атрибути, но постепенно те се появяват. Разбира се, няма как да не споменем най -известния символ. Купа със змия е емблема, която се появява в медицината около седми век пр.н.е. В същото време активно се използва изображението на дъщерята на Ескулап Хигея, която държи съд и влечуго. Както знаете, в древни времена много болести са били лекувани с помощта на змийска отрова, а купата е служила като контейнер за нея.“
Фиг. 4
………………………………………….
БРЕЗОВАТА ЧАША – ИСТИНСКА БЪЛГАРСКА ТРАДИЦИЯ ОТ ПОНЕ 1500 ГОДИНИ!
(Сн. от интернет)
Фиг. 5
Съвременна великолепна типично прабългарска плюска (чаша) – изработена (по древнна традиция) от корена на дървото бреза. Размерите й са: дължина - 13 см., ширина - 7 см. и височина - 6 см.
Всички български конници носели на кръста си такива чаши от брезов корен, с които пиели вода, или надоено в тях прясно кобилешко мляко. Те извършвали ритуално езическо изливане на вода от тези чаши при полагане на воинска клетва, или пред решителните и смъртоносни битки с враговете на България.
29. 05. 2023 год. Автор на ДИЕБИ: инж. Др. Драгиев
Статията с илюстрациите може да се види на страницата във ФБ (Драгия Драгиев).
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене