Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2015 21:54 - Как червенопартийците "самоубиха" Пеньо Пенев
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 2017 Коментари: 6 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Много биографични книги изчетох за този трубадур на новото време,вдъхновен идълбоко разочарован от партията,в която е вярвал,стоил,ама истински,Димитровград и въпреки че имал млада жена и син не получил апартамент,а останал в тясна кухничка,служеща за всичко,докато жена му не го напуснала.Най-обективен в спомените за неговия живот е бившия журналист и добър приятел Атанас Тончев с книгата  си "Бий,барабанчик".Той признава и обобщва фактите,такива,каквито са.Подценяван и като поет,и като човек приживе,Пеньо Пенев прави три опита за самоубийство,последният успешен и си отива на 30 години.Като Дамян Дамянов - и той с три опита за самоубийство,неуспешни.Питам:мож ли да построиш град и да не ти дадат дом?Отделно другите мърсотии,които са му правели различни хора.И не мога да си отговоря.Без да може да задържи семейство,Пенев си отива млад и ни оставя прекрасни,макар и идеалистични стихове.



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dinkov - Динков
07.11.2015 02:27
" Запад сложи си монокъла и виж колко богата е моята страна. Банките в Лондон, Ню Йорк, Париж нямат такава висока цена. В моята Родина строят и живеят нови хора, с нов морал, днес тези тридесет стотинки са огромен капитал "
rosiela - и на мен ми е един от любимите поети. Да наивник е бил, някой може би от позицията на сегашно време, ще го нарече и глупак. Но какво от това. Поне е вярвал в нещо, наистина химера, но е вярвал. Поне е мечтал. В никакъв случай не плача за социЪлизЪмЪт, но в сегашно време повечето от хората нямат вяра, нямат мечта, а дори и надежда. Отнеми на човека надеждата и му отнемаш всичко. Бог да го прости Пеньо Пенев. За постинга +1
Ицко
цитирай
2. vanyavanya - При комунизма
07.11.2015 11:00
човекът не е свободен, той е използван.....
Пеньо Пенев е една от жертвите.
цитирай
3. shtaparov - Пеньо Пенев все пак е бил един пре...
07.11.2015 21:21
Пеньо Пенев все пак е бил един прекрасен поет и идеалист,рожба на своето време. Той така искрено вярвал в доброто и в чистите намерения на комунистите,че когато научава омерзителната истина за тях и за гнусните им престъпления,просто не успява да го преживее... Никога никое общество не би заклеймило този човек заради чистата му вяра в доброто и заради неговия неподправен идеализъм,а неговото окончателно решение е форма на протест и присъда срещу престъпленията на комунизма.
цитирай
4. rosiela - Отговор и на тримата четци
07.11.2015 21:33
Благодаря за мнението на всеки поотделно.Специално на Динков искам да добавя,че аз специално реализирах творческите си мечти след 1989 година.Малцина знаят,че имаше едни щамповани бланки,ставаш или не ставаш в литературата според партийната принадлежност.Имам такавабланка дадена и я пазя след 1989 година.Не съм го вярвала.И понеже нашите родове са били и по бащина,и помайчина линия трудолюбиви,родолюбиви хора,но безпартийни,крак в пресата,в издателствата,в чужбина - пропадаш отвсякъде.Да не говоря какво се е случвало с мои колеги.Понеже си бях хубава,какво да се прави,от млада,на мене редовно ми се предлагаше,да го кажем по-елегантно "кафе с райбер",но не стана.Никой не е допускал ,че съм така упорита на откази.Добре че дойде 1989 година,сега така се спонсорират чалгаджийките,пък аз си реализирам мечтите у нас и в чужбина.Вече,който прави марки,получава "шарки",казано в духа на шегата.Но,да,вярно е,нещата не се развиха добре за цялото общество.Ние сме си просто ние,специалисти по провалите - и преди,и сега.За съжаление.
цитирай
5. pvdaskalov - * ! *
08.11.2015 19:46
Не бях се замислял защо и как си е отишъл Пеньо Пенев. Или може би съм забравил, но този постинг в резюме ми напомни и ми стана много мъчно...
П и е р
цитирай
6. rosiela - До Пиер
09.11.2015 10:22
И на мене също,защото е бил хубав човек и голям творец.Благодаря Ви.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6605226
Постинги: 5041
Коментари: 23943
Гласове: 9774
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031