Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2021 07:36 - СРЕЩАТА Е НЕИЗБЕЖНА
Автор: sekirata Категория: Изкуство   
Прочетен: 586 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 02.01.2022 04:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Та вървя си по улиците спокойно,

озъртам се, дано видя това, за

което съм мечтала от малка, но…

Срещам на вид подплашени стари

хора, възбудени  млади хора,

млади жени-„кошути“ и агресивни

младежи. Не ме подминава и

простотията и то в наглед

нормални хора повечето

дипломирани. Това последното

няма как да не го знам, защото тези

не пропускат да го изтъкват и дори

на челото им е изписано онова

тартюфското. Става ми едно болно

,защото знам, че народът ми е

умен, мъдър народ, гостоприемен,

особено за чуждите сякаш да се

докаже. Реших да свърна в парка.

Майки с колички захапали цигарата

срещу детето си! Парадокс е ,

нали? Спящи клошари по пейките,

а кръчми, кафета колкото искаш,

нищо че се води градска градина,

парк. Решавам да седна за малко,

да си почина. Стар човек съм все

пак, но къде, то няма здрава пейка,

освен на тези каменните. Някой

хитрец ги е измислил. Не

закъснява срещата ми с някой

приятел, познат от младините ми,

но просто няма какво да си

говорим. Този фон, тази

действителност пари и гори,

разяжда душата и започваме пак за

политика, но, о, не, забранено е !

Дежурен отговор на всеки е – „Не

се занимавам с политика, не говоря

за политика“. От страх ли, от

гнусота ли, от тесногръдие и липса

на гражданска позиция, но това

няма как да не ме разстрои. И

изведнъж светлина в тунела.

Насреща си виждам млада жена.

Разпознах я ,защото е световна

шампионка прославила България.

Дали съм я учила или не няма

значение ,както и другата до нея

музикална звезда.  И двете изгряха

като такива в чужбина. Защо не у

нас? Питам се, питам тях.

Вътрешен глас ми отговаря.

Защото сме злобен и  завистлив

народ, разединен. То това  си го

знаем, известни сме по света с

него, но защо и с простотията

Ганьовска? Бай Ганя е навсякъде

дори в пола. Дори в интернета. Та

пак отклониха  ми желание за

разговор на други теми, освен

какви туршии и зимнина ще правим

тази есен, къде са децата ни и

колко са добре в чужбина,

забележете в чужбина. Коя кола

поред сме сменили, разбира се

втора употреба внесена отвън. Как

тя си ни върши работа ,като сме си

я боядисали, поправили и колко

сме доволни от живота. Битовизми.

Темата за нашите управляващи

толкова опасна  пак я прескачаме

не по мое желание разбира се.

„Не ме занимавай с политика , те

всички са едни и същи! Не ходя,

няма и да ходя на избори , пак ще

ги натъкмят“. Ето това безверие,

апатия, тъпотия, снобизъм удря ме

направо в главата и реших просто

да изгледам един филм в Молла.

Ама и там, то какви филми.

Отказах се. Нямам кола , не ми  и

трябва някаква си бричка щом

нямам пари за нова и  хубава, като

новата Шкода на Бойко Борисов-

бивш
(в задкулисие) премиер . Чак

за джипка не мога и да мечтая, те

са за онези там дето само отчитат

присъствие в НС, спят по

столовете или инсценират омраза,

кавги помежду си, а в кулоарите се

прегръщат и пият кафе, о, да,

хапват безплатни кюфтета-

прословутите депутатски кюфтета.

В градски транспорт не се возя?

Мерси. Или врата на тролея ще ме

защипе или ще ме овика шофьора

и кондукторката, че съм имала

претенции за разписанието им,

което не се спазвало заради

светофарите, трафика. Или някой

ще ми се изкиха в лицето, при това

този някой е без маска и не е

единичен случай. Има и хитреци

носят я под носа си, на врата 

направо. И кучета, кучета бол,

толкова деца не видях колкото

кучета. На пейка, под пейка,пред

магазините правят компания на

продавачката,която си пуши

цигарата и пие кафето на прага на

магазина. Няма купувачи, това е .

Беднотия. Ще ме оборите, да, ама

не. Видяла съм и пълните колички

в Кауфланд и колите , не трошките

пътуващи към курортите в Гърция

и Турция. Това не е болшинството

народ. Гърците и турците нямат

там Юндола, която у нас е

затънала в отпадъци и мръсотия,

особено след мероприятия и

фестивали . Култура, възпитание.

Как другите държави имат хигиена,

дисциплина, съзнание и чисти

плажове, пазят природата си,

грижат се за народа си, дори един

Ердоган?! Няма да Ви казвам колко

българки –„циганки“ срещам по

пътя си, та и по спирките захапали

цигарата . Абсолютна простащина.

И реших, че няма къде да ида вече,

защото простотията както казваше

една велика наша актриса е

навсякъде  дори в тоалетните,

особено безплатните. Помислих си

за навън, но кой нас българите ни

мисли за бели хора там, където ни

имат за слуги. Наистина ще

повярвам, че българите сме добре,

когато гъркиня дойде в България за

домашна прислужница. Италианка

също. И сами си го направихме.

Правим това, което искат чуждите

държави от нас и следва път към

робството. Отвън подбират умните

и кадърни българи и ги използват

за тяхната си държава, за техни

цели дори в политиката и

интернета, медии. Ще повярвам ,че

сме независими от Турция, Доган,

когато в Турция се  разрешат

български партии, построят  се

поне десетина български църкви,

когато се пускат български новини

по турската телевизия и спрем да

хленчим на турските сериали

излъчвани по националните ни

телевизии и то веднага след

българските новини, емисии. Но

тези разсъждения ме умориха

,макар че мога и да продължа, от

което няма да Ви стане по-весело,

защото наистина-„Какъвто народа

такива му и управниците“.


Умните измряха,

някои избегаха,

останаха тук прости

и чуждица гости.


https://www.youtube.com/watch?v=LNqXjb2BEwc

https://www.youtube.com/watch?v=RVszfKlh5j4

sekirata Zaguben prost narod kak da te obicham



автор А.Х.Т.
sekirata cekupama








Гласувай:
8



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sekirata
Категория: Поезия
Прочетен: 5241524
Постинги: 6036
Коментари: 3232
Гласове: 28493
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031