Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2021 18:37 - СТРАННОСТИ
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 661 Коментари: 5 Гласове:
2

Последна промяна: 07.10.2021 18:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Небето днес се понацупи много,
поръсва дъжд и понавява хлад,
ни е за радост, ни е за тревога,
четвъртък прави някакъв обрат.

И вятърът се сърди. За какво ли?
Посвърших работа и се прибрах.
Ни ми е тъжно днеска от неволи,
но в междувремието опустях.

Едно такова ми е размотано,
не зная аз ли съм или не съм,
почетох, стихове разписах, стана
проточено, с идеята за сън.

Очаквам утре сутрин да се стегна
и да поема в динамичен ход,
задачите обмислени да впрегна -
това е моят начин на живот.

Когато дойде време за почивка,
октомври ми придреме със очи,
за да направя някаква отбивка
не съм на себе си и ми личи.

7 октомври 2021г., София
Росица КОПУКОВА



Гласувай:
4



1. rosiela - СТРАННОСТИ
07.10.2021 18:38

Небето днес се понацупи много,
поръсва дъжд и понавява хлад,
ни е за радост, ни е за тревога,
четвъртък прави някакъв обрат.
И вятърът се сърди. За какво ли?
Посвърших работа и се прибрах.
Ни ми е тъжно днеска от неволи,
но в междувремието опустях.
Едно такова ми е размотано,
не зная аз ли съм или не съм,
почетох, стихове разписах, стана
проточено, с идеята за сън.
Очаквам утре сутрин да се стегна
и да поема в динамичен ход,
задачите обмислени да впрегна -
това е моят начин на живот.
Когато дойде време за почивка,
октомври ми придреме със очи,
за да направя някаква отбивка
не съм на себе си и ми личи.

7 октомври 2021г., София
Росица КОПУКОВА
цитирай
2. missana - Отличен стих, Роси,
07.10.2021 20:42
чрез който ми припомни специалната роля на дъждовните и хладни четвъртъци, достигнали апогей в стиха на Сесар Вайехо:

"Аз ще умра в Париж под този дъжд пороен
в денят за който имам вече смътен спомен.
Аз ще умра в Париж, ни тъжен, нито весел,
в четвъртък като днешния и пак наесен..."

А ти ме спечели с този толкова въздействащ куплет:

"Едно такова ми е размотано,
не зная аз ли съм или не съм,
почетох, стихове разписах, стана
проточено, с идеята за сън."

Чудесен изказ и импониращо настроение!
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
07.10.2021 20:44
ЗА ПЪРВИ ПЪТ ПРОЧИТАМ ТОВА ЧЕТИРИСТИШИЕ.
цитирай
4. missana - Сесар Вайехо е перуанец и нобелов лауреат за литература.
07.10.2021 21:36
Това негово стихотворение е пророческо за смъртта му, защото той живее в Париж. Не зная защо, когато чуя думата четвъртък, веднага се сещам за неговото стихотворение. Ето го цялото:


Аз ще умра в Париж, под този дъжд пороен,
в деня, за който имам вече смътен спомен.
Аз ще умра в Париж - ни тъжен, нито весел -
в четвъртък, като днешния, и пак наесен…

Четвъртък ще е, както и сега, защото,
докато пиша тези стихове, аз чувствам
как костите ме наболяват, как напусто
се взирам в моя път и колко съм самотен.

Умря Сесар Валйехо, същият, когото -
не знам защо - тук всички биеха жестоко,
налагаха го и с тояги, и с въжета.

За туй единствени свидетели остават
четвъртъците хладни, костите му клети
и пътищата, и дъждът, и самотата…
цитирай
5. rosiela - Младене,
07.10.2021 22:01
страхотно стихотворение е. Много благодаря, че го написа.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6669270
Постинги: 5067
Коментари: 24024
Гласове: 9808
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930