Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2022 09:36 - ДНЕС Е КРЪСТОВДЕН. БОГДА ПАЗИ БЪЛГАРИЯ И ДОБРИТЕ ХРИСТИЯНИ ПО СВЕТА И У НАС!
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 2020 Коментари: 6 Гласове:
6

Последна промяна: 14.09.2022 09:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ,


все ми времето кът, но бях решила и тази вечер намерих стихотворението от първото си отиване в Кръстова гора, поместено в стихосбирката ми " Кралица на думите". След това ходих още два пъти, взимах - връщах камъчета с кръстове, вещи оставях на Аязмото за здраве и късмет и пак ми се ходи на същото свято място.
И понеже скоро идва Кръстовден, открих за вас моето първо стихотворение в книгата от изначалното ми посещение на Кръстова гора:


КЪМ КРЪСТОВА ГОРА


Пътуваме бавно по витото стръмно шосе,
Кръстова гора ни кани за среща със Бога,
копринено синьо и истински чисто небе
потрепва отгоре над природата слънчево-строга.

" Все още сте малки!"-шепти планината край нас
и гордо ни гледа как леко пълзим по асфалта,
щом Бог ни покани във този Космически час
ще стигнем до кръста величествен, даже и малки.

Красота! Красота! В тези чудни и странни Родопи.
Кът свещена земя, завещана след битки и вопли.
И потокът шуми, и пронизва картината в звуци.
Къс вълшебна земя за децата, за техните внуци.

Всеки камък и брод е Божествен и носи утеха,
под Кръстовия свод преминаваш, оставяш си дреха.
И се молиш така, сякаш само със Господ общуваш,
сред светците си сам и те знаят кога колко струваш.

На духовна покана ни среща Всевишния благо.
И ни става добре, и особено светло и драго.
Всеки малък параклис излъчва от своята сила.
Къс заветна земя е съдбата за нас отредила.

2 юли 2003 год., София
Росица кОПУКОВА



Гласувай:
6



1. kvg55 - rosiela,
14.09.2022 12:08
На жената и е мечта да носи иконата от Бачковсския манастир към Кръстова гора.
Ама май не й достигат сили.
цитирай
2. rosiela - Разбирам я, Краси. Мене ми мечта поне да се помоля, ама все не стигам баш до нея, а на екскурзии гониш час, та отдалече.
14.09.2022 18:33
kvg55 написа:
На жената и е мечта да носи иконата от Бачковсския манастир към Кръстова гора.
Ама май не й достигат сили.

цитирай
3. missana - Великолепен стих си посветила на Кръстова гора и на местността, в която тя лежи, Роси!!
14.09.2022 21:13
Насладих му се.
Да ни е честит Кръстовден - е дин от най-хубавите български празници! И да ни носи здраве, за да славим Божието име!

П.П. Имам много близък приятел с името Кръстю Гумнеров. Вече му честитих светлия празник. Без неговата помощ щях да стигна до ампутация, а с нея се излекувах напълно. Да се свети името му!

Имах и друг приятел с това име - Кръстьо Раленков. Поет е и пише добре. Но като приятел не струва. Когато започна кампанията срещу мен в сайт Хулите, ръководена от служителя на Сатана - Валери Станков, Кръстьо Раленков се покри като мишка. Такива приятели не са ми нужни. Народът справедливо е казал: Приятел в нужда се познава!
цитирай
4. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
14.09.2022 21:17
Това е от първото ми отиване натам и бях много впечатлена. После ходих още два пъти, сега, казват ми, било застроено до дупка с хотели.
цитирай
5. missana - За жалост така става с най-хубавите кътчета, Роси.
14.09.2022 22:24
Вместо да ги опазят, застрояват ги и ги развалят.
цитирай
6. rosiela - Младене,
15.09.2022 08:45
къде ли не се изложиха.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6608362
Постинги: 5041
Коментари: 23945
Гласове: 9776
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031