Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2023 08:40 - ПО СПОМЕН
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 330 Коментари: 6 Гласове:
4

Последна промяна: 26.02.2023 08:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В квартала ни продават ръчен хляб,
досущ като по спомена от баба,
препеченичък, бял, ухаещ цял
на две ръце, създадени да радват.

От всички видове - неповторим!
Кой майстор го умее и го прави?
Поръсвам с обич хлебеца любим,
а той от вкус едва не ме задавя.

Как българско се слага на софра
с домашно сиренце с години зная.
Бял ръчен хляб,замесен с доброта.
Най-истинският хляб. Ще го позная.

Диета няма да го замени.
Добре е,че излишно не пълнея!
И нека нежно ме благослови
отгоре баба. Спомням си за нея!

25 февруари 2023г., София
Росица КОПУКОВА


image
 



Гласувай:
4



1. rosiela - И ОЩЕ ЕДНО :
26.02.2023 08:46
УХАНИЕ НА ГОЗБА
Баба и дядо ставаха във пет,
в шест - агнешко, готово във тавата,
ще тръгва за пекарната отпред
и дядо метва я по рамената.
Опашката - завила се и тя,
ред чака за обществената фурна.
И всеки после знае си часа
да си получи печеното вкусно.
Какви неповторими времена!
Сега такава топлина я няма:
подготвена от оправна жена,
коя е, да се чудиш, по-голяма.
Сега в гостилницата чакаш ред
и взимаш си в пластмасова кутия,
и касова бележка за билет,
че утре пак опашка ще извиеш.
А може дюнер,пица и катма.
И, хайде, по задачи неотложни.
Какви капризи и каква съдба
в забързаните делници тревожни?!
25 февруари 2023г., София
Росица КОПУКОВА
цитирай
2. missana - Възпяваш и хляба наш български, насущен, Роси.
26.02.2023 08:46
При това по един неповторим поетичен начин.
Изпитах усещането, че и аз си отчупих от него.
Благословена да си!

П.П. Днес е Сирни Заговезни! Голям празник, на който обичаят повелява да се поиска прошка.
Честит да ти е светлият празник!
И ако някога с нещо съм те обидил, те моля да ми простиш.
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.На хора като теб посвещавам следващото стихотворение.
26.02.2023 09:15
missana написа:
При това по един неповторим поетичен начин.
Изпитах усещането, че и аз си отчупих от него.
Благословена да си!

П.П. Днес е Сирни Заговезни! Голям празник, на който обичаят повелява да се поиска прошка.
Честит да ти е светлият празник!
И ако някога с нещо съм те обидил, те моля да ми простиш.

цитирай
4. rosiela - ОБИЧАМ ДА ОБЩУВАМ С ХОРА КАТО МЛАДЕН МИСАНА
26.02.2023 09:15
КАКВО ДА СИ ПРОСТИМ?

Какво да си простим сега, се питам.
Прикрита завист. Тя не се лекува.
И хитростите в дън земя политат,
роднинска кражба, дето ще изплува?
Не знам и аз. До крайност не прощавам.
В лъжите и обиди има мяра,
но факт е, че човекът го забравям
и трудно в някой филм пак ще ме вкара?
Но, ако има нещо, няма нищо.
Защото злото никому не мисля.
Каквото трябва, аз ще го разнищя,
което си е мое, ще го имам.
Чудесен празник, топъл, благороден,
за някои души навярно трябва,
но моята с човек не става сродна,
който на брата си ще вдига брадва.
За всеки има място на Земята,
тя още милиарди ще изхрани,
как да простиш на лудите с войната,
на тези,дето я подпалват рано?
Остават раните необратими
и за такива просто няма прошка.
А може тъй щастливо да ни има,
ако не сме тъй алчнички и лоши?!
26 февруари 2025г., София
Росица КОПУКОВА
цитирай
5. missana - Сърдечно ти благодаря, Роси, за посветения ми стих!
26.02.2023 13:04
Дълбоко съм трогнат.
цитирай
6. kvg55 - rosiela,
28.02.2023 23:41
Много се съмнявам, че днешният "ръчен" хляб е ръчно приготвен. А и не е толкова съществено. Много зависи от брашното и липсата на каквито и да са добавки в него, каквито едва ли липсват в днешния хляб.
цитирай
7. rosiela - Не се съмнявай. Частник е, но го докарва прекрасен като едно време.
01.03.2023 07:39
kvg55 написа:
Много се съмнявам, че днешният "ръчен" хляб е ръчно приготвен. А и не е толкова съществено. Много зависи от брашното и липсата на каквито и да са добавки в него, каквито едва ли липсват в днешния хляб.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6611653
Постинги: 5042
Коментари: 23946
Гласове: 9776
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031