Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2016 08:30 - ОЩЕ ДОБРИ ДУМИ ЗА ЕЛЕНА АЛЕКОВА
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 619 Коментари: 3 Гласове:
-1

Последна промяна: 16.10.2016 18:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
      Повод да се върна към  тази тема е продължението на злостни коментари по повод нейната книга "Крушение" в малотиражката "Словото днес". Аз няма да продължа с опониране на написаното, а ми се иска да споделя добри думи за нея, защото я познавам основно чрез творчеството. Имам много нейни книги, защото съм я представяла на много места, някъде тя не знае. Разликата между нея и много писатели в СБП е огромна и имам интуитивното предчуствие, че на нея просто са й слагани марки по български.
    Алекова има фантастично перо и много познания и е удоволствие да я слушаш и четеш, абстрахирайки се от всички интриги, така неотменни в нашето българско битие.
    Иска ми се да наблегна на нейна особеност на характера, каквато аз съм забелязала, нищо, че се скъсват да я принизяват до себе си. Както писах и преди, ТЯ БЛЕСТИ.
     Спомням си, когато ми подари една много хубава книга за Хайтов, тя му е задължена очевидно много и аз отказах да я пусна в медиите, защото точно тогава беше излязъл доста ясен материал във в. "Ретро" за дължими суми към деловодителка в съда от Пловдив, която му е пишела на машина и художествено обработвала разказите. Алекова знае, че не го долюбвам, но книгата й беше истинско естетическо удоволствие. Отказах й. В Столична библиотека, на една творческа среща. Тя кипна по овенски, аз й предложих да прочете материала, но после нито се обиди, нито нищо. Пак пускам нейни стихове, пак се опиянявам от красотата им.
    Алекова знае, че не обичам Надежда Захариева като човек, но тя е близка с нея, много й помогнала. Нейно право. Можем ли сега да се намразваме за това?
    Алекова знае, в личен разговор по мобилния, че аз си знам цената, но знам и нейната. Тя е стар дух, ще рече, особено надарена, неконкурируема с пишещите братя и сестри срещу нея. Нито ми е казала, че се дуя, нито аз на нея. Във Всемира има вселенски закони, различни от представите на по-обикновените хора за тях.
    Бог е много щедър към България. Има и други такива извисени хора. И поети много такива, и писатели, и творци изобщо.
    Защо е писала тази книга, не зная. Не съм я чувала отдавна. Но нищо не може да промени виждането ми, че тя е от ранга на поетите и писателите, защото тя пише и проза, които могат да защитят имиджа на България пред света не само с красиво, но и с дълбоко и смислено слово. Вероятно се е почувствала недооценена в СБП. Няма да се изненадам, ако е така. Там никой не дава на другия да блесне повече от него, както е и в останалите пишман - съюзи, де факто - разделюзи.
    Нейно право е да постъпи, както иска. Както и на другите да я критикуват. Но ако искат да я смачкат в калта, ще отговоря с едно изречение от романа "Лавина" на Блага Димитрова: "Повалиха го в калта. Защо? Защото светеше!"



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Многопрофилната болница ВАЛЕСТАН
16.10.2016 11:54
включва подразделенията в действие.
цитирай
2. tryn - Достойно!
16.10.2016 18:15
Поздравявам те за борческия дух, Росиела!
цитирай
3. rosiela - За къде
16.10.2016 18:39
без борчески дух, приятелю?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6655866
Постинги: 5063
Коментари: 24007
Гласове: 9804
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930