Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2017 05:53 - СМЕЛОСТТА НЕ Е ЗА ВСЕКИ
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1340 Коментари: 8 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
С огромно възхищение съм от прочетената книга "Крушението" на забележителния писател и учен Елена Алекова за сериозните проблеми в Съюза на българските писатели. За горещите въпроси, за подмолните игри.  Поднесени етично, юридически издържано и смело пред очите на истината.
Но когато, Елена, един човек е некоректен в живота, няма как да е такъв и на професионалното поприще.Има ли душевна чистота, като теб, более ли за хората и честно отстоява позицията, тогава пише и такава книга с риска да го отхвърлят, унизят, присмеят примитивите, крадците и непочтените във всяко отношение.
Имам дълбоко съпричастие към тази книга, защото и моя милост отпреди 1989 година и след това като удареше в  пресата някой смел журналистически материал , по други социални въпроси съм писала аз, вой, лай, скокове до небесата, заплахи, простотии и накрая - пълна победа. И така до следващия ми материал.
Дано успееш! Знам какво е! И аз не губя вяра нито в стойностните журналисти, иначе бял свят нямаше да видят материалите ми, пък и да ги отстояват после, нито в стойностните писатели. В СБП има много интелигентни и талантливи хора, чак ме досмешава от нападките спрямо един или друг, като чета книгата "Крушението", но дали имат куража на Елена Алекова. Не съм очаквала такава смелост от нея, честно казано, макар че винаги ми е допадала като честен човек, като личност, като учен,  а когато тя е изнасяла лекции, аз съм била винаги наблизо, защото ще науча нещо ново и интересно.
Открито мога да заявя, че хора като нея трябва да се пазят, а не да се газят.Тя е ярка фигура в нашата литературна общественост, която не може да бъде  засенчена от ничия сянка.
Дано се оправдае вярата ти в хората , Елена Алекова! И колкото повече надуват сирените около теб, около стойностните писатели също ,толкова повече си права в посоката!
Благодаря за книгата. А и за останалите, които пазя у дома и ги препрочитам с удоволствие - поезия и публицистика.



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zemja - Вярвам!
07.06.2017 07:13
Винаги е имало и ще има достойни хора и творци като Елена Алекова...
Благодаря за тази информация, Роси!
цитирай
2. rosiela - Благодаря, Ели.
07.06.2017 07:52
zemja написа:
Винаги е имало и ще има достойни хора и творци като Елена Алекова...
Благодаря за тази информация, Роси!


Дано има повече хора, които реално я подкрепят, в това число и от Министерство на културата, защото тя поставя реални въпроси и прилага факти за финансови злоупотреби.
цитирай
3. missana - Много реалистична позиция заемаш, Роси!
07.06.2017 10:29
Без съмнение Елена Алекова е жена със съвест и морал. Но четейки тази твоя поредица от материали, които ни поднасяш за СБП, у мен все по-натрапчиво засяда въпросът: кому са нужни подобни образувания - съюзи на писателите, съюзи на учените...и пр.? Обикновено хората се съюзяват срещу общ неприятел, който ги застрашава. Съюзяват се за да устоят, или пък, за да го унищожат. Та в този ред на мисли правя елементарния логически преход. Ами много просто - малките безлични сиви мишчици се съюзяват срещу истински талантливите, защото талантът изобличава посредствеността. Тя пък, на свой ред, се съюзява помежду си, за да го смачка и унищожи. И така възникват всевъзможните съюзи - на писатели, на художници, на учени...и т.н. Истинският творец е Единак. Той се съюзява единствено с Творчеството. Но с истинското Творчество, а не с псевдотворчеството, както правят тези от всевъзможните съюзи.
цитирай
4. rosiela - Какво да ти кажа, Мисана,
07.06.2017 11:15
той е създаден от 1913 година. И тогава далеч не всички писатели са искали да членуват. Кавгите взимат връх, кражбите, доносите, над смислената същност над един такъв традиционен съюз.
цитирай
5. missana - Трудно ми да анализирам упомената от теб ситуация, Роси.
07.06.2017 15:12
Липсва ми достатъчна база данни, за да направя обективен и безпристрастен анализ. Обикновено в глутницата борбата е за по-големия кокал. От чисто ситуационно гледна точка допускам, че и в тези случаи е налице нещо подобно. Борба за по-голям периметър, за мястото на лидер, за това кой да е в ложата и кой на партера. Може би такива ми ти работи...Дай боже да съм в грешка.
цитирай
6. rosiela - ОСНОВНО ЗА ИМОТИ И ПАРИ, Мисана,
07.06.2017 15:27
те имат завещани дарения : апартамент от Дора Габе, други апартаменти, много скъпи картини от големи наши художници . или изчезнали, или продадени на двойна цена . уж по- евтино, а скъпо, разликата прибрана и пр., и пр.
цитирай
7. missana - Благодаря за разяснението, Роси!
07.06.2017 22:48
Тук отново ще цитирам думите на един приятел, който пише и стихове:

"...Пари и пак пари...
без тях и гений да си ти
ще бъдеш кръгла нула.
Но най-много ще ти липсват
продажните жени..."

Това му твърдение е със сигурност вярно за забулените с качулки...!
цитирай
8. rosiela - Както се казва,
08.06.2017 07:24
коментарът е излишен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6610972
Постинги: 5042
Коментари: 23945
Гласове: 9776
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031