Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2020 18:11 - БРАНКО ЦВЕТКОВСКИ И НЕГОВИТЕ СКРИТИ ДЕЯНИЯ
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1063 Коментари: 6 Гласове:
-1

Последна промяна: 27.05.2020 21:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

За онези, които се явяват на македонски конкурси и познават Бранко Цветковски, както и много писатели тука, знаят, че той е добър литературен критик. Говори добре чист български език, щото и македонският си е вид български диалект и аз съм го интервюирала много пъти и много добро мнение имах за него.
Познаваме се от Македонския културен център. Естествено, понеже и аз пиша и издавам отдавна поезия, попитах една година къде да изпратя книги за оценка на моето творчество. Те имат там различни награди за книги. Понеже всяка година сменят градовете на приема в различни техни културни центрове, се разбрахме да изпратя на неговия адрес и той като важен фактор там - да ги предаде, където трябва.
Каква беше изненадата ми, когато недвусмислено разбрах, че Бранко Цветковски никъде не ги е изпратил, а си ги е задържал у дома, да се учи на поезия. Човекът се има и за поет.
По тази причина и аз запазих и адреса му , и обратната разписка.
Звъннах в тяхното Министерство на културата и подробно обясних случая. Оттам ми се извиниха и на последваща културна среща в София, Бранко гледаше у земи и не смееше да ме погледне. Пазя доказателствата и досега, защото той е ярък пример как се присвоява чуждо.
От над 50 международни награди, само с македонеца Бранко ми се случи подобна случка.
И с руснаците такова чудо не е имало.
Да ви кажа, никак не съм изумена как македонците искат да присвоят българска история и български герои, та се питам - тези, ако влязат в Европейския съюз - рано им е още - да се не види в чудо Европа от техните претенции. Току - виж половин Европа станала " македонска ценност", во главе с България.
Не че не съм радетел за добросъседските отношения, но не на такава основа. Ярък и поучителен пример лично за мен беше постъпката на Бранко Цветковски.
Както се досещате, повече от 15 книги поезия, моя, и досега не са върнати.

27 май 2020г., София
Росица КОПУКОВА




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Изумен съм, Роси!
27.05.2020 23:51
Това си е направо пладнешки обир.

Възмутително!
цитирай
2. rosiela - Младене,
28.05.2020 07:49
това е истината, приятелю. И досега най- гпижливо пазя доказателствата - адреса и обратната разписка, на която пише " мои книги".
цитирай
3. missana - Нямам никакви съмения, че представяш тук истината.
28.05.2020 08:48
rosiela написа:
Младене, това е истината, приятелю. И досега най- гпижливо пазя доказателствата - адреса и обратната разписка, на която пише " мои книги".


Точно това е печалното. Впрочем не следва да се шокирам, защото преди време ми доказаха документално как Христо Фотев /лека му пръст/ е присвоил стихотворението "Господи, Господи колко си хубава" от друг поет, който му го поднесъл в редакцията на крака. И хоп - появило се от името на Фотев.
цитирай
4. shtaparov - Branko Cigankovski :)
28.05.2020 08:49
Branko Cigankovski :)
цитирай
5. rosiela - Младене,
28.05.2020 09:36
речи Фотев пияницата, та да стане съвсем ясно!
цитирай
6. missana - Абсолютно права си, Роси.
29.05.2020 19:21
rosiela написа:
Младене, речи Фотев пияницата, та да стане съвсем ясно!


Но за разлика от него има и свестни пияници.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6603560
Постинги: 5040
Коментари: 23940
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031