Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2021 18:58 - За разликата между съчувствието и състраданието
Автор: hloris Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3848 Коментари: 19 Гласове:
21

Последна промяна: 10.05.2021 19:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
През 1935 година в Ню Йорк съдили жена за кражба на хляб.Съдия бил Фиорело Хенри Ла Гуардия.На подсъдимата скамейка се оказала възрастна жена.

- Дъщеря ми е болна,а мъжът и я изостави.Двете ми внучета гладуват,откраднах хляб,за да ги нахраня-опитала се да се защити жената.

-Тя трябва да бъде наказана.Кражбата не трябва да бъде оправдавана-потвърдил иска си  собственикът на магазина.

-Законът си е закон.Глобявам ви десет долара или  ви наказвам с десет денонощия арест.Десетте долара трябва да бъдат внесени в касата на съда,след заседанието-отсъдил съдията.
-Освен това глобявам всички присъстващи в залата с един долар,в това число глобявам и себе си,за това,че живеем в град,в който възрастна жена е принудена да краде,за да нахрани  своите внуци.Съдебният пристав да събере глобите незабавно и да предаде парите на подсъдимата.

Всички в залата дали дори и повече от долар за жената,включително и собственикът на магазина,от който жената откраднала хляба.

В това е разликата между съчувствието и състраданието.
Съчувствието вижда бедата  и изказва съжаление, докато състраданието вижда бедата и казва: "Аз ще помогна! "


                                          Автор неизвестен



Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - hloris,
10.05.2021 19:06
Мъдро!
цитирай
2. batogo - !!!:))) Мъдра, поучителна притча, Хлорис!
10.05.2021 19:13
Особено полезна за раздаващите правосъдие...
цитирай
3. zlatkostanoev - Хло,
10.05.2021 19:56
Силно и склоняващо към размисъл!
цитирай
4. hloris - Да ви разкажа и един реален случай от днешно време....
10.05.2021 20:29
на женския пазар в София от страната на Лъвов мост,съвсем в началото,точно срещу зоомагазина има една баба,която вече няколко дни я засичам,че проси,с нещо като картонена табела ,окачена на врата....нямала пенсия,защото не била добре,и не можела на времето да работи...и понеже купувам на моя котарак Мърчи по-евтини консерви от там то ми прави впечатление колко са станали безчувствени хората,особено тези,които гледат домашни любимци като мен...даваме луди пари за храна на кучета и котки,но никога не видях някой да протегне ръка на тази жена и да и подаде някакви пари...не зная,може и да е от тези хора,които ги карат да просят и после привечер да ги прибират и да им вземат парите,които са изкарали през деня.
И себе си слагам там,защото колкото пъти минавам,и си казвам,че на котето купувам храна,а никога не отделих поне 50 стотинки за тази жена,или поне да и купя и подаря един банан...колко безчувствени сме станали хората,заети в борбата си за собственото си оцеляване.
АЗ Я СЪЖАЛЯВАМ,НО КОГА ЩЕ ПОЧНА ДА И СЪЧУВСТВАМ....ЕТО ТОЗИ ВЪПРОС МЕ ИЗМЪЧВА НАПОСЛЕДЪК.
цитирай
5. eva666 - !!...и ,кое му е 'силното"?
10.05.2021 20:40


защо, не даде на бабката..1 банан?
ти,си странна, хло..аз съм..НОРМАЛНА)
изв за г букви..
я да запитаме и леля Босса от жълт плочки..дарява ли дребни парички?
нали е покорила Световната сцена, и моломоти, все за Бога..?
цитирай
6. apostapostoloff - Евала!
10.05.2021 21:41
Браво! Много съм ти навит!
цитирай
7. hloris - apostapostaloff
10.05.2021 21:46
и аз съм много навита на Бойко Борисов....друг е въпросът дали ще ме "отрази"
цитирай
8. fun1001 - ..коя да зЕма, коя, да блъсна..) ами киффлата?Тя Обичала Чалгаря..водката, и Ръшъ ))))
10.05.2021 22:10
hloris написа:
и аз съм много навита на Бойко Борисов....друг е въпросът дали ще ме "отрази"

цитирай
9. hloris - И знаете ли защо е така на практика?!?
10.05.2021 22:40
Защо се получава така?!?
Защото едно куче или едно коте винаги ще те гледа с обожание в очите,и ще ти бъде вярно и предано до гроб,а един човек,на когото си помогнал,утреще забрави набързо как и защо си му помогнал,и пръв ще ти забие нож в гърба усети ли в теб някакво си колебание,и нерешителност.

Затова хората предпочитат да имат домашни любимци,отколкото да помагат на други хора,изпаднали в нужда...защото предателството е неизменна част от човешката природа...спомнете си за Ева И Адам,и защо Господ ги е изгонил ОТ Рая.
цитирай
10. fun1001 - не може, да бъде!! и ти, го мислиш това, хлори?
10.05.2021 23:01

аз,мисля, по добре "лош" човек, отколкото.."добро" куче, или...забавно..коте..

това за Адам и Ева, съм го обяснявала поне...33 х ))))
мила моя,трябва да се ..помъчиш, да 'излекуваш' Душата си!
болна е ()
лека вечер,прегръдка...()
цитирай
11. hloris - Юлия,
10.05.2021 23:08
това Е истината,такава е Истината....просто не мога да разбера защо си се "лепнала" за мен като някоя гербова марка.

Предпочитам грозната истина,която изважда очите,отколкото някаква си напудрена измишльотина...и вместо да питаш от моя блог Роси кога за последен път е правила някакво дарение,то първо погледни себе си.

Аз имам приятелка,която остава вдовица с три малки деца на 47 години,и при която не се изхвърлят дрехи,всичко надлежно изпрано и сгънато се оставя в контейнерите на БЧК....В МНОГО ОТНОШЕНИЯ НЕ МОГА ДА СТЪПЯ НА МАЛКИЯ И ПРЪСТ.
цитирай
12. apostapostoloff - Ти, мила, привличаш Юлия с
11.05.2021 06:08
елементарното си и неадекватно поведение. Това дразни нормалните хора.

Какво имам предвид? Твоята приятелка и БЧК. Такива дропли ти ни даваш за пример. А истината е, че ВСЕКИ, който се занимава с благотворителност под каквато и да е форма, е истинска отрепка.

Един порядъчен човек ти предлага да се запознаете, а ти го изкарваш сексуален маниак и му натрисаш глупотевини от рода на тази, че мечтаеш за премиера на страната.
цитирай
13. valdor1355 - За Това, Хлори, за да не се чудя дали ...
11.05.2021 06:35
За Това, Хлори, за да не се чудя дали на просяка някой не му взима парите, му давам нещо само за него. Кутията с цигарите, които са ми останали или му купувам нещо за ядене, достатъчно малко, за да го изяде и достатъчно голямо, за да го засити. Например един шоколад и някаква пица най- често. Това никой няма да му го вземе. ;)
Поздрави.
цитирай
14. hloris - apostapostaloff
11.05.2021 17:02
apostapostoloff написа:
елементарното си и неадекватно поведение. Това дразни нормалните хора.

Какво имам предвид? Твоята приятелка и БЧК. Такива дропли ти ни даваш за пример. А истината е, че ВСЕКИ, който се занимава с благотворителност под каквато и да е форма, е истинска отрепка.

Един порядъчен човек ти предлага да се запознаете, а ти го изкарваш сексуален маниак и му натрисаш глупотевини от рода на тази, че мечтаеш за премиера на страната.


така погледнато относно състраданието,което проявявамоята приятелка,то излиза,че си студен човек....и откъде-накъде ще се запознавам с теб след като ме смяташ че притежавам "елементарно и неадекватно поведение"

Нали сте приятели с Бойко Борисов...бивши съученици...ще ме запознаеш ли с него?!?
Аз харесвам алфа мъжкари....най-вече като поведение и излъчване,а ти....ти просто не притежаваш такова...съжалявам,че ти казвам тук в прав текст
Ти всъщност с Бан ли си?!?
Ами с този вулгарен изказ какво друго можеш да очакваш
цитирай
15. krumbelosvet - Нормално
13.05.2021 00:17
Някои дават милостиня, някои не. Причини много. Аз давам веднъж на ден, без да съм сигурен дали просещият заслужава.
Банкнота съм давал само на цигуларка свиреща класика, която съм виждал и с дете, когато не проси.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Хлорис, здравей!
13.05.2021 15:52
Защо се хабиш с такъв, който слуша само своя глас!
Нали тренираше бойни спортове!
Иди на среща, да се запознаете и му дай възможност да те опознае от тази ти страна, не от която търси!
Ще държи влага до края на дните му!
Той не е човек, за да разбере от дума! Виж от тукат- да!
цитирай
17. hloris - Остави го apostaapostaloff
15.05.2021 09:37
мисля,че е късно вече да го учим как може да спечели една жена....
можеше поне да започне от там да ми направи един индивидуален хороскоп.

Не харесвам мъже с такъв начин на изказ...така може да се говори само на една платена жрица на любовта.

Не желая изобщо да се запознавам с него.
цитирай
18. apostapostoloff - То всичко хубаво, ама ти пак грешиш, защото явно
17.05.2021 06:22
си елементарна като интелект и образование. Не искам да се хваля, но съм спал със стотици жени. Защото много добре знам как да се държа с тях. А и те бяха нормални жени, а НОРМАЛНИТЕ жени обичат славата и парите. А не алфа, бета и пр.

Леонкавало Дупедало ще го триеш, защото е доносник на ДС. Не допускай тази мръсотия в блога си.
цитирай
19. hloris - да,явно съм такава...
17.05.2021 08:39
apostapostoloff написа:
си елементарна като интелект и образование. Не искам да се хваля, но съм спал със стотици жени. Защото много добре знам как да се държа с тях. А и те бяха нормални жени, а НОРМАЛНИТЕ жени обичат славата и парите. А не алфа, бета и пр.

Леонкавало Дупедало ще го триеш, защото е доносник на ДС. Не допускай тази мръсотия в блога си.


аз не съм жените,аз съм си аз....това,че си спал със стотици жени не означава директно,че ги познаваш,че познаваш женската психика,не си падам по мъже-грандомани,пък и не се занимавам с женени мъже.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2195788
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17875
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031