Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2021 08:44 - 171 ГОДИНИ ОТ РОЖДЕНИЕТО НА ИВАН ВАЗОВ - ПАТРИАРХЪТ НА БЪЛГАРСКАТА ЛИТЕРАТУРА!
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1996 Коментари: 10 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Поклон!
09.07.2021 08:59
Днес в Сопот ще са големи тържества. Родният град на поета и писателя Иван Вазов му готви достойно признание за делото и творчеството.
Там са и паметниците на двамата му братя Борис и Владимир Вазови, също герои на България.
На площада ще става, каквото ще става.
Ние, тука от София, просто ще кажем - дълбок поклон на големия българин и на неговите братя!

МАЙКА МИ

В рояка спомени свещени,
де моя дух сега се губи,
сè твоят образ въжделени
духът ми, майко, среща, люби.

Ти люлката ми си люляла
със песни жалостно-упойни,
над мен по цели нощи бдяла
през мойте нощи безпокойни.

Под твоето крило растял съм,
наяквал съм под грижи мили,
от твойта реч и взор черпал съм
и радост, и духовни сили.

Душата ми от теб научи
да мрази, да обича страстно,
от твоята душа засучи
любов към всичко, тук прекрасно.

Ти ме роди, но ти ми даде
и светлото, що в теб блещеше,
ти и човека в мен създаде -
ти два пъти ми майка беше!
цитирай
2. missana - Благословена да си, Роси, че не пропускаш да отбележиш заслужилите гении на
09.07.2021 23:10
българската литература. Спомням си написаното от теб за Йовков. Чест ти прави!

Преди години проведох едно изследване за творчеството на Вазов. Оказа се, че за неговия безсмъртен цикъл "Епопея на забравените" заслуга има един Пловдивски книжар. Стихотворенията на Вазов на тази тематика той обособил и им поставил въпросното заглавие. Така те наистина се открояват още по-ярко и остават незабравими!
цитирай
3. barin - Здравей, Роси. Писах наскоро за ...
10.07.2021 06:36
Здравей, Роси. Писах наскоро за брат му- последната ми тема. Реябва да отдадем заслуженото на Иван Вазов и на цялото семейство. Рядко се случва по света няколко човека, родени от една майка да са толкова известни и с големи заслуги.
Поздрави!
цитирай
4. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
10.07.2021 20:49
missana написа:
българската литература. Спомням си написаното от теб за Йовков. Чест ти прави!

Преди години проведох едно изследване за творчеството на Вазов. Оказа се, че за неговия безсмъртен цикъл "Епопея на забравените" заслуга има един Пловдивски книжар. Стихотворенията на Вазов на тази тематика той обособил и им поставил въпросното заглавие. Така те наистина се открояват още по-ярко и остават незабравими!

цитирай
5. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Иване. Помня материала ти.
10.07.2021 20:50
barin написа:
Здравей, Роси. Писах наскоро за брат му- последната ми тема. Реябва да отдадем заслуженото на Иван Вазов и на цялото семейство. Рядко се случва по света няколко човека, родени от една майка да са толкова известни и с големи заслуги.
Поздрави!

цитирай
6. rosiela - Като интелигентни хора нека отбележим,
10.07.2021 20:51
че на 9 юли 1929 година е родена и Станка Пенчева, починала през 2014 година. Много нежна, женствена и дълбока поетеса.
цитирай
7. missana - Бог да прости Станка Пенчева!
10.07.2021 21:18
Познавах я. Тя и поетесата Надя Неделина /Бог да прости и нея!/ са Сливенски
поетеси. Върти ми се в паметта един стих от Станка:

"Една звезда на миглите ми трепери..."
цитирай
8. planinitenabulgaria - Поздравления за постинга!
10.07.2021 21:28
Да посетите Вазовата къща в махала Данговци, а също и с. Скакля и Върлата скала, на която с шапката си в ръка, поздравявайки влака, запнего символ на СВОБОДНА БЪЛГАРИЯ, слепецът Дядо Йоцо е починал.
За мен това са свети места.
В последния си постинг и аз поместих актуален стих във връзка с изборите от Дядо Вазов, един от духовните ми отци.
Велики предци сме имали, но малко хора днес носят и разбират Духа, който те са носили.
цитирай
9. rosiela - Младене,и двете бяха прекрасни. Мир на душите им.
10.07.2021 21:53
missana написа:
Познавах я. Тя и поетесата Надя Неделина /Бог да прости и нея!/ са Сливенски
поетеси. Върти ми се в паметта един стих от Станка:

"Една звезда на миглите ми трепери..."

цитирай
10. rosiela - Коста,благодарности големи.
10.07.2021 21:53
planinitenabulgaria написа:
Да посетите Вазовата къща в махала Данговци, а също и с. Скакля и Върлата скала, на която с шапката си в ръка, поздравявайки влака, запнего символ на СВОБОДНА БЪЛГАРИЯ, слепецът Дядо Йоцо е починал.
За мен това са свети места.
В последния си постинг и аз поместих актуален стих във връзка с изборите от Дядо Вазов, един от духовните ми отци.
Велики предци сме имали, но малко хора днес носят и разбират Духа, който те са носили.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6655220
Постинги: 5063
Коментари: 24007
Гласове: 9804
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930