Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2021 18:47 - РАЗЛИКА МЕЖДУ ПОКОЛЕНИЯТА
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1463 Коментари: 5 Гласове:
4

Последна промяна: 16.09.2021 12:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 На пейката в Симеоново, докато седна, съзрях едно мило момиче, поставило отстрани книгата на Анди Андрюс " Проницателят се завръща", втора част на " Проницателят". Заприказвахме се. Получила подарък първата част и си купила втората от книжарница на " Сиела".
Тъй като не бях чела този автор, момичето ми даде да погледна стила и сюжета. Много мило същество, 18 - годишно, разговорливо, сърдечно.
Приказвайки си, споменах, че авторът е американец. Разказах й малко за него, за живота му. Че е от Алабама. Пак приказваме, приказваме, стигаме в съдържанието до Мексико. Както вече бяхме седнали и си пътуваме в рейса.
Огромната ми изненада беше, че нито знаеше, че е американец, нито че действието се развива в САЩ, нито къде е Мексико, нито къде е Алабама. Просто я грабнала книгата и чете случките с главния литературен герой - Джоунс.
Търпеливо й разясних всичко, което не знаеше.
- Боже, колко съм невежа - смая се девойката.
Какво да отговоря на такова признание? Не мога да я обидя. Веднага ми светна лампичката да я посъветвам, щом не знае някакво име или място, да потърси в Гугъл, както и за самия автор, а да не чете сюжетите на двете книги на сляпо.
- Как не съм се сетила? Много Ви благодаря.
Любезно се разделихме, слезе преди мен на Околовръстния. Пожелах й здраве и успехи. После се замислих: това младо същество, с отворени очи все пак към книгите, който и да я е насочил, жив и здрав да е, е завършило гимназия. Учило е география. То не знае къде е Мексико? То не знае къде е Алабама? Да не знае автора, по ще си го обясня. Но да не знае тези места по света, за които става въпрос в двата тома на Анди Андрюс и да не схване, че действието се развива в Америка и че писателят е американец, това, да Ви призная, ме изуми направо.
Един такъв спонтанен разговор дава повече яснота за нивото на българското образование днес, от каквито и да е мотивации на поредния Министър на просветата и затова как децата завършват горен клас на което и да е училище.
Учители с близо и над 2000 лв заплата и претендиращи за още са дали ето такива познания на будно дете като моята непозната.
А моите учители със заплата малко над 200 лв пишеха двойки с чиста съвест за такива отговори и нямаше място за възражение ни родителско, ни ученическо.
И аз отново им сторвам поклон и признание и след толкова години. Те ми дадоха образование, грамотност и култура, които в днешно време просто НЯМАТ ЕКВИВАЛЕНТ!

Росица КОПУКОВА
13 септември 2021г., Симеоново - София



Гласувай:
4



1. rosiela - Милото ми баби Джу е в криза
13.09.2021 20:05
мъка непосилна я потриса,
неграмотна и не знае правописа,
та върти се като Кума Лиса.
цитирай
2. missana - Да, Роси!
13.09.2021 20:21
Днес младите хора завършват университети и пак не знаят основни неща, които навремето ние знаехме още от гимназията. Господи, какви качествени учители имахме тогава. Спомням си за тях с огромна признателност. Те бяха фактически будители!
цитирай
3. rosiela - Младене,
13.09.2021 20:32
днес се шашнах, да ти кажа.
цитирай
4. elenkokoschkov - НИЩО НЕ ЗНАЕ!
14.09.2021 20:24
rosiela написа:
мъка непосилна я потриса,
неграмотна и не знае правописа,
та върти се като Кума Лиса.

:))))))!
цитирай
5. rosiela - Така е.
14.09.2021 20:48
elenkokoschkov написа:
rosiela написа:
мъка непосилна я потриса,
неграмотна и не знае правописа,
та върти се като Кума Лиса.

:))))))!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6602665
Постинги: 5040
Коментари: 23940
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031