Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2022 13:27 - ВНЕЗАПНИ СРЕЩИ С ЧЕРВЕНАТА ДРУГАРКА ЛИЛЯНА СТЕФАНОВА
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1921 Коментари: 7 Гласове:
5

Последна промяна: 19.02.2022 08:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image


Ето тази похотлива поетеса ме изуми с високопарните си речи как интелигенцията не направила нищо след тези лоши промени през 1989 година, как не я издавали 4 години след  това,как милеела за старото СБП и пр., и пр. Тя почина на 1 август миналата година, а аз видях наскоро нейните фалшиво-сърцераздирателни изповеди.


Време е и аз да разкажа някои спомени за нея.
Един ден си идва от кантората моят баща, адвокатът, работеше още, беше в разгара на адвокатската си практика и ме пита знам ли коя е Лиляна Стефанова.
Нормално, той поетеси не познаваше и никога не се е овалвал в клана Живкови. За разлика от нея, която стоеше близо до вожда.
Познавах я, естествено, и му разказах. А пропо, тя беше добра поетеса.
Тогава баща ми сподели, че в кантората му в Търговския дом пристигнал един клиент, скромен човечец. Свършил му работа баща ми, поопознали се, разприказвали се и той споделил под сурдинка, че негова близка била наета от Лиляна Стефанова да гледа болната й майка. Държала се добре, дори разрешила на жената да си вземе книги и да чете от библиотеката й, когато майка й спи, например.
Така й станало.
Какво било смайването на болногледачката, когато от една книга изпаднал голям лист, разделен на две по вертикала и на него пишело:
Вляво: МЪЖЕ, С КОИТО СЪМ СПАЛА
Вдясно: МЪЖЕ, С КОИТО ТРЯБВА ДА СПЯ

Следват имена на големци, набелязани от хубавото Лили на по-млади години.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Носталгично настроената по Живково време Лили Стефанова попадна и в моето полезрение, когато аз ходех в СБП на " Ангел Кънчев" 5 с младежките си наивни надежди да бъда публикувана в сп. " Пламък". Подробни описания на Рада Александова и Владимир Попов съм разказала в Книгата си " Зад стената. Възкръснала".

Тук обаче ще разкажа как неочаквано попаднах на Лиляна Стефанова. Попита ме тя за какво съм в тази сграда. Разказах й. 
Дали работеше по това време там или е била по друга причина, така и не стана дума, но тя ме покани да седнем на по един фотьйол и масичка имаше и твърдо ми обеща, че ще ми помогне да вляза в сп. " Пламък", ако и аз помогна на нея.
Как обаче?
Да напиша донос срещу Димитър Шумналиев, когото не понасяла по ред причини и да го адресирам до лице, което тя ми каже.
Признавам си доброволно, че нито харесвах като творец, нито като човек Димитър Шумналиев, червеното леке. Но в нашия род никой доноси не е писал срещу никого и аз не правя изключение. Отказах й.
Не й стана приятно, но не ме нагруби с нищо, нито ми помогна да вляза в списанието като добра поетеса, каквато бях.

Времето минава, срещаме се с Лиляна Стефанова в Зала 1 на НДК, където, на стари години, тя редовно идваше на литературни партита. Там ходех и аз.
Дали ме позна, не знам, но ме заприказва, като за първи път да ме вижда, после втори, трети. Ни дума, ни вопъл, ни стон за този наш разговор в бившата сграда на СБП, която после Съюзът на писателите основателно освободи.

Та да ви кажа, тези й сърцераздирателни изповеди по пресата, преди да иде при св. Петър на 90 години и малко отгоре, много ме разсмяха и още ме разсмиват.
А бе някои направо забравят за себе си какви са ги дробили и какви образи са били в това неспирно Виенско колело- животът!

18 февруари 2022г., София
Росица  КОПУКОВА



Гласувай:
5



1. schumpov - В СБП членуваха ли некомунисти, ако ...
18.02.2022 18:08
В СБП членуваха ли некомунисти, ако е да, значи са били комунални курви.
цитирай
2. missana - Роси, твоят материал е невероятен. Поднасяш шокиращи разкрития!
18.02.2022 19:50
Да ти призная честно до днес имах нелошо мнение за Лиляна Стефанова. Но след прочетеното не намирам думи да изразя възмущението си. Да те кара да пишеш доноси. Това може да направи само жена без морал. Я каква мераклийка е била само. Интересно ми е какво ли е било числото вляво. Очевидно се касае или за голяма мераклийка, или за една малка Месалина. Шапка ти свалям за информациите, чрез които ни осведомяваш за същността на комунистическите деятели.
цитирай
3. rosiela - Некомунисти не са членували. Късно разбрах много неща. За останалото - преценката е Ваше.
18.02.2022 22:13
schumpov написа:
В СБП членуваха ли некомунисти, ако е да, значи са били комунални курви.

цитирай
4. rosiela - Имаш право! Шокиращо е, но беше факт. Затова подобни отрепки избуяха рано напред.
18.02.2022 22:15
missana написа:
Да ти призная честно до днес имах нелошо мнение за Лиляна Стефанова. Но след прочетеното не намирам думи да изразя възмущението си. Да те кара да пишеш доноси. Това може да направи само жена без морал. Я каква мераклийка е била само. Интересно ми е какво ли е било числото вляво. Очевидно се касае или за голяма мераклийка, или за една малка Месалина. Шапка ти свалям за информациите, чрез които ни осведомяваш за същността на комунистическите деятели.

цитирай
5. rosiela - Младене,
18.02.2022 22:17
и в ляво, и в дясно, имената са били шокиращи също. Знам поименно доста от тях, но резилът ще е пълен, затова ще замълча.
Потресеният клиент на баща ми ги изброяваше. И не били всичките.
цитирай
6. missana - Роси, това което вече изнесе е предостатъчно, за да бъдат направени изводите.
18.02.2022 22:38
Няма смисъл да й се рови повече в кокалите на Л.Стефанова. Що се касае до Рада Александрова, Иван Теофилов и другите цербери от сп.Пламък, то те бяха хрантутници на червената номенклатура. Зная ги отлично. Шокиращото е, че щом Живковият режим падна, те на бърза река се преляха в редиците на СДС и дори се изкараха пострадавши от комунизма. Отвратен съм от тези хора.
цитирай
7. rosiela - Младене,
18.02.2022 22:50
и аз. Пълна измет!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6683035
Постинги: 5069
Коментари: 24027
Гласове: 9810
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930