Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2022 08:19 - ТВОРЧЕСКИ ПРОЕКТИ С МЛАДЕН МИСАНА
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2171 Коментари: 6 Гласове:
10

Последна промяна: 15.03.2022 08:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Предвид големия интерес към книгата " Венец на мъдростта" в световен мащаб, в това число и медиен интерес, с Младен Мисана и сонети на д.ф.н. Йордан Ватев от тези, които той писмено ми завеща за издаване,смятаме да пуснем още една стихосбирка в памет на големия наш поет и сонетист, който надминава по стойност много звани по соц време поети. Йордан Ватев беше безпартиен, както ми е разказвал, но симпатизант на БСП и Русия, което никак не пречеше на нашето приятелство.
Липсата на партийна книжка и измислени славословия по татово време обаче не пречеха да стане известен по целия свят и да е перфектно превеждан от негови почитатели - на английски, френски, италиански, както и да го зная на всички континенти.
Дар словото му беше ненадминато.
Мнозина бледнеят пред неговото поетично съвършенство.
Чест и удоволствие за мене беше да бъдем приятели дълги години до смъртта му през 2004 година.
С преклонение пред тази извисена и много талантлива личност в най- различни области, ще издам всичко, което лично ми завеща, защото той така пожела приживе.
А Младен Мисана, заедно с мен, считам че сме достойни за една книга с него.

Росица  КОПУКОВА



Гласувай:
10



1. rosiela - ЗА ДАНЧО ВАТЕВ ГЕНИАЛНИЯ:
15.03.2022 08:50
. Нямате си на идея какъв талант беше, Божи. Не е бил нито в Швеция, нито в Норвегия, ама пишеше сонети за тези страни, сякаш е живял там с години. Кой знае къде е живял този мъдър дух в предишните си животи? Норвежките сонети останаха недовършени, писа ги за издаване, едвам успях да взема тетрадката от разни алчници около него, които не издадоха нищо от огромното творчество, което остави. А пропо, той остави и ръчно написана бележка да го поделим на половина с един художник, но той не поиска. Не правих въпрос, защото и аз не можех да издам всичко, което е сътворил. Но поне това, което отделно ми остави по списък да издам, пак ще имам спокойствие на съвестта си. Голям поет, голямо име, голям дар за България беше. И понеже е ходил два пъти при леля Ванга, ще цитирам какво му е казала и той обичаше да се шегува: " Колко си грозен по лице, толкова си надарен по акъл. Пиши, това ти е мисията за България!". Много се смеехме на това " колко си грозен по лице". И да не е бил красавец, беше много приятен на вид и на събеседване.
цитирай
2. missana - Повторно искам да ти изкажа благодарност, Роси,
15.03.2022 10:44
че благодарение на теб имах удоволствието да прочета великолепните сонети на Йордан Ватев, включени в книгата "Венец на мъдростта"! И много се зарадвах на идеята ти за нова съвместна книга с гениалния Йордан Ватев. Бог да го прости! Имам много близък приятел в Германия. Казва се Йордан Икономов и е юрист в Щутгарт. Той преди много години ме покани да отидем заедно на лекция на Йордан Ватев по Риторика. Тогава ми възникна ангажимент и не можах да отида. Нещо за което винаги ще съжалявам. Моят приятел ми разказа чудеса за словесното изкуство на Ватев и за големия му интелект. Впечатлих се и от големите познания на Ватев в областта на Езотериката и по специално за великолепното му владеене на материята свързана с Тибетската книга на мъртвите. Дълги години съм се занимавал с тази книга и малцина са, които могат да ме впечатлят във връзка с нея, но Йордан Ватев успя.
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
15.03.2022 17:54
missana написа:
че благодарение на теб имах удоволствието да прочета великолепните сонети на Йордан Ватев, включени в книгата "Венец на мъдростта"! И много се зарадвах на идеята ти за нова съвместна книга с гениалния Йордан Ватев. Бог да го прости! Имам много близък приятел в Германия. Казва се Йордан Икономов и е юрист в Щутгарт. Той преди много години ме покани да отидем заедно на лекция на Йордан Ватев по Риторика. Тогава ми възникна ангажимент и не можах да отида. Нещо за което винаги ще съжалявам. Моят приятел ми разказа чудеса за словесното изкуство на Ватев и за големия му интелект. Впечатлих се и от големите познания на Ватев в областта на Езотериката и по специално за великолепното му владеене на материята свързана с Тибетската книга на мъртвите. Дълги години съм се занимавал с тази книга и малцина са, които могат да ме впечатлят във връзка с нея, но Йордан Ватев успя.

цитирай
4. wonder - Роси, важен е коренът на човека. От ...
17.03.2022 09:48
Роси, важен е коренът на човека. От него зависи какви ще са и крилата ни. А както твърдя - в този живот имаме само две неща Корените и Крилата.

Говориш за личността Йордан Ватев - внук на Стоян Михайловски и правнук на Иларион Макариополски. Велики корени!
Чела съм в негов превод от френски "Книга на мъртвите на древните египтяни". Струва си всички да изчетат Сонетите му 7, за 34-те сонета за Исус, за Орфей и др.
Сега като се замисля другият поет, който се чете с радост е Евстати Бурнаски, макар неговите да са сонетини.
Похвално е, че пост мортем ще издадеш стиховете му. Надявам се, за всеобщо обогатяване, да ги постваш и тук в блога. :)))
цитирай
5. rosiela - Дела,същият.
17.03.2022 09:53
Дълги години бяхме приятели, до смъртта му.
И Бурнаски познавах лично и много се уважавахме, не не така отблизо, както Ватев.
цитирай
6. emelika - Успешна реализация на проектите, Роси!
26.04.2023 15:00
От Ватев имам "Отвъд самотата". Срещала съм се само веднъж с него. Запозна ни Атанас Рупчев - бивш диригент на Русенската опера, вече покойник, който пишеше стихове, приятел на баща ми.
Не намерих общите ви стихосбирки с Мисана в провинциалните книжарници. От къде мога да си ги поръчам?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6603411
Постинги: 5040
Коментари: 23940
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031