Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2023 13:37 - ТРОГНАТА ДНЕС, НО СЛЕД МЛАДЕН МИСАНА, ТОЙ ОТБЕЛЯЗА ПРЪВ!
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 470 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 06.06.2023 13:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Един добър приятел, взел си моя поетична книга, съвместно с големия наш поет Йордан Ватев ми се обади специално да оцени, че съм направила този жест към нашия велик сонетист, така както Захарий Стоянов е събрал Ботевите стихове, статии, фейлетони, биографични данни.
Трогнах се, аз също имам отделна книжка за Йордан Ватев, биографична, но само за времето, за което сме се познавали. Захарий Стоянов е бродил повече, за да научи всичко за Христо Ботев. Едно ни е общо: да напишеш книги за друг голям си е високо ниво вътрешно удоволствие. Освен да доказваш себе си.
Данчо Ватев го излъгаха и посмъртно. Той има още много неща, но аз пуснах само това, което имам писмено позволено. Останалите ръкописи заграби художник, негов приятел, щял да ги кара в някакво мазе в къща в Симеоново и там си останаха очевидно, защото нищо не съм прочела дори в електронен вариант. Жалко, големите така остават не докрай представени!



Росица КОПУКОВА



МАЛКО НА ВИЛАТА РАЗМИШЛЯВАМ КАКВО ДА ПОРАБОТЯ?!


image



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Това което ти направи, Роси е нещо изключително. Убеден съм, че Ватев знае това
06.06.2023 19:09
в отвъдното и ти е дълбоко признателен. Кой друг щеше да извърши това вместо теб? Ватев е изключителен сонетист. Следваше ли да остане в забвение? В България е пълно с издателства, които издават бездарни поети /тук включвам и поетеските/. Но кое от тези издателства пожела да издаде Йордан Ватев? Нито едно! Това е най-трагичното в родната ни действителност. Даваме път на пиринча и погребваме завинаги златото. Отдавам този минус на родната действителност на комунягите, които продължават да дърпат конците в литературата.
А ти си една изключителна патриотка и рядко благородна душа!
цитирай
2. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.Трогната съм.
06.06.2023 19:35
missana написа:
в отвъдното и ти е дърбоко признателен. Кой друг щеше да извърши това вместо теб? Ватев е изключителен сонетист. Следваше ли да остане в забвение? В България е пълно с издателства, които издават бездарни поети /тук включвам и поетеските/. Но кое от тези издателства пожела да издаде Йордан Ватев? Нито едно! Това е най-трагичното в родната ни действителност. Даваме път на пиринча и погребваме завинаги златото. Отдавам този минус нса родната действителност на комунягите, които продължават да дърпат конците в литературата.
А ти си една изключителна патриотка и рядко благородна душа!





Данчо Ватев издаваше при един приятел преди мене и после приживе само с мене, затова ми даде и списък с подпис какво да издам и още куп писма-завещания. Проблемът е, че той имаше още много неща, които заграби художникът, но нищо не направи, а това е подло. От това, което сме издали с Ватев и той е издал преди това, той имаше още много. Бог го беше надарил невероятно, но хората не знаят заради този човек и неговите поддръжници, които също парадираха само на думи.
цитирай
3. missana - Постъпката на художника е непростима. Сблъсквал съм се с такова поведение
06.06.2023 21:59
по повод проф. Ярослав Тагамлицки. По стечение на обстоятелствата след смъртта му у мен остана важна част от неговото наследство. Споделих с научния ръководител на дипломната ми работа този факт и един ден той ми каза, че проф. Димитър Скордев /ученик на Тагамлицки/ подготвя книга за него и ме моли да му дам тази част от наследството на Тагамлицки, за да намери място в книгата. По онова време нямаше ксерокси и постъпих много наивно като предадох на Скордев материалите. Тази 2-ра книга за Тагамлицки /имаше първа книга издадена от Скордев/ не излезе и когато помолих Скордев да ми върне материалите, той не можа да ги открие. Така изчезна безценна част от математическото наследство на нашия именит професор Тагамлицки. Няма никога да си простя тази своя наивност.
цитирай
4. rosiela - Ти си много толерантен човек, неведнъж съм ти го казвала.
07.06.2023 07:19
missana написа:
по повод проф. Ярослав Тагамлицки. По стечение на обстоятелствата след смъртта му у мен остана важна част от неговото наследство. Споделих с научния ръководител на дипломната ми работа този факт и един ден той ми каза, че проф. Димитър Скордев /ученик на Тагамлицки/ подготвя книга за него и ме моли да му дам тази част от наследството на Тагамлицки, за да намери място в книгата. По онова време нямаше ксерокси и постъпих много наивно като предадох на Скордев материалите. Тази 2-ра книга за Тагамлицки /имаше първа книга издадена от Скордев/ не излезе и когато помолих Скордев да ми върне материалите, той не можа да ги открие. Така изчезна безценна част от математическото наследство на нашия именит професор Тагамлицки. Няма никога да си простя тази своя наивност.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6607667
Постинги: 5041
Коментари: 23945
Гласове: 9775
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031