Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.09.2021 20:31 - И ТОЯ ЗАПИСА ГЛУПОСТИ - СЕДМА ПЕЙКА, ВАРНА
Автор: rosiela Категория: Поезия   
Прочетен: 1096 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 12.09.2021 20:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ВЕЧЕРЯ ЗА ГЛУПАЦИ

... не ти ли харесва да имаш прическа от рунтави облаци, да бъдеш земя, напоена с дъха ми и моята пот, да те извъртам в ръцете си като крадено транзисторче на къси вълни, което скимти, пее, плаче и си говори – птиче в лозница на късните есенни припеци, да бъдеш връх, недокосван от алпинисти, въоръжени с въжета и лостове, решили да смъкнат небесния Рай – дори Чомолунгма ще ти се струва скучен мираж, не ти ли харесва, че милвам пустинята – най-ужасният плаж на света, най-безлюдният плаж, пясъка, който изтича през мен и през теб, докато Океаните са измислици на пияни поети и дрогирани проститутки, проклели околоплодните си води, моля те, моля те, помисли си, че съм взел под аренда за оставащия живот всички оазиси, които не си достигала, приеми ме като машата от алпака, с която обръщаш пилешката пържола за поредната Тайна вечеря със своя гладен, некъпан, вмирисан на пот и тютюн, недипломиран ученик на Иисус – най-добрият в класа, до прозореца вляво, Йоан, Матей, Марко, Петър, Симон – все едно, или техните наборчета от казармата по света и у нас, разплули телеса по потник с вездесъщото дистанционно в ръка, с дясната шепа, готова да лъска Световната ос – мъжът винаги е недовършено божествен, гладници, които искат да те изчукат след гадните няколко бири, а после да спят, да пърдят, да похъркват на ръба на твоето полудяване, само не мисли за мен, забрави ме като чадър в таксито за никъде, като ресто за келнера, като пръстенче на мивката в нечий чужд клозет, само не искай да ти цвърча в чинията като плът от плътта ми и кръв от кръвта ми. Боговете са тъпи – и сигурно са полудели, винаги се правят на много важни.

октомврий 2005 г. гр. Варна



Гласувай:
5



1. rosiela - И ТОЯ ЗАПИСА ГЛУПОСТИ - СЕДМА ПЕЙКА, ВАРНА
12.09.2021 20:32
ВЕЧЕРЯ ЗА ГЛУПАЦИ
... не ти ли харесва да имаш прическа от рунтави облаци,
да бъдеш земя, напоена с дъха ми и моята пот,
да те извъртам в ръцете си
като крадено транзисторче на къси вълни,
което скимти, пее, плаче и си говори –
птиче в лозница на късните есенни припеци,
да бъдеш връх, недокосван от алпинисти,
въоръжени с въжета и лостове,
решили да смъкнат небесния Рай –
дори Чомолунгма ще ти се струва скучен мираж,
не ти ли харесва, че милвам пустинята –
най-ужасният плаж на света, най-безлюдният плаж,
пясъка, който изтича през мен и през теб, докато Океаните
са измислици на пияни поети и дрогирани проститутки,
проклели околоплодните си води,
моля те,
моля те, помисли си, че съм взел под аренда
за оставащия живот всички оазиси, които не си достигала,
приеми ме като машата от алпака, с която обръщаш
пилешката пържола за поредната Тайна вечеря
със своя гладен,
некъпан,
вмирисан на пот и тютюн,
недипломиран ученик на Иисус –
най-добрият в класа, до прозореца вляво,
Йоан, Матей, Марко, Петър, Симон – все едно,
или техните наборчета от казармата по света и у нас,
разплули телеса по потник с вездесъщото дистанционно в ръка,
с дясната шепа, готова да лъска Световната ос –
мъжът винаги е недовършено божествен,
гладници, които искат да те изчукат след гадните няколко бири,
а после да спят,
да пърдят,
да похъркват
на ръба на твоето полудяване,
само не мисли за мен,
забрави ме като чадър в таксито за никъде,
като ресто за келнера,
като пръстенче на мивката в нечий чужд клозет,
само не искай да ти цвърча в чинията като плът от плътта ми
и кръв от кръвта ми.
Боговете са тъпи –
и сигурно са полудели,
винаги се правят на много важни.

октомврий 2005 г.
гр. Варна
цитирай
2. rosiela - А ТАЗИ СЪВСЕМ СЕ БЪГНА ОТВСЯКЪДЕ!
12.09.2021 20:46
ГЛАСОВЕТЕ НИ ЧУВАТ

той има изнесен глас
по професия и по призвание
(между другото – аз също имам изнесен глас по рождение)
тъй че когато си шепнем обичам те
целият свят ни чува
дори без да надава ухо за да хване края
всъщност край няма
само скъсани гласни връзки
на желаещите да ни надвикат да ни заглушат и да ни изтръгнат езиците
неподозирайки че гласовете ни са изнесени
извън тесните рамки на възприятията им
някъде сред галактическите ехтения и ектении*
затова ни анатемосват злобничко зад гърба ни
и се кръстят уплашено господи помилуй
а господ…
Господ си знае работата – милва ни

© Margarita Petkova
#БелитеМиНощи
*б.м. кратки моления (църк.)
цитирай
3. missana - Леле мале,
12.09.2021 21:39
това, Роси, следва да бъде наречено катастрофотворчество...
цитирай
4. rosiela - Имаш право!
13.09.2021 02:38
missana написа:
това, Роси, следва да бъде наречено катастрофотворчество...

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6573710
Постинги: 5026
Коментари: 23905
Гласове: 9753
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031