Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2021 18:14 - Техно-тирания: Как държавата за национална сигурност на САЩ използва коронавирус, за да изпълни една визия на Оруел
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 449 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 28.07.2021 18:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Техно-тирания: Как държавата за национална сигурност на САЩ използва коронавирус, за да изпълни една визия на Оруел

Миналата година правителствена комисия призова САЩ да приемат система за масово наблюдение, ръководена от ИИ, далеч над тази, използвана във всяка друга държава, за да осигури американската хегемония в изкуствения интелект. Сега много от „пречките“, които те бяха посочили като предотвратяващи прилагането му, бързо се отстраняват под прикритието на борбата с коронавирусната криза.

ОТУИТНИ УЕБ 4 МАЙ 2020 Г.
 image
  • imageАнглийски
  • imageИспански ( испански )

Първоначално публикувано в The Last American Vagabond

Миналата година правителствена комисия призова САЩ да приемат система за масово наблюдение, ръководена от ИИ, далеч над тази, използвана във всяка друга държава, за да осигури американската хегемония в изкуствения интелект. Сега много от „пречките“, които те бяха посочили като пречки за прилагането му, бързо се отстраняват под прикритието на борбата с коронавирусната криза.

Миналата година американски държавен орган, посветен на изследването как изкуственият интелект може да „отговори на нуждите на националната сигурност и отбрана на САЩ“, обсъди подробно „структурните“ промени, които американската икономика и общество трябва да претърпят, за да осигурят технологично предимство над Китай, според неотдавнашен документ, получен чрез искане на FOIA . Този документ предполага, че САЩ следват ръководството на Китай и дори ги надминават в много аспекти, свързани с управляваните от ИИ технологии, особено използването на масово наблюдение. Тази перспектива явно се сблъсква с публичната реторика на видни американски държавни служители и политици за Китай, които определят технологичните инвестиции на китайското правителство и износа на неговите системи за наблюдение и други технологии катоосновна „заплаха“ за „начина на живот“ на американците.

В допълнение, много от стъпките за прилагане на такава програма в САЩ, както е изложено в този новодостъпен документ, в момента се популяризират и изпълняват като част от отговора на правителството на настоящата криза с коронавирус (Covid-19). Това вероятно се дължи на факта, че много от членовете на същия орган имат значително припокриване със работните групи и съветниците, които в момента ръководят плановете на правителството за „отваряне на икономиката“ и усилията за използване на технологиите за реакция на настоящата криза.

Документът FOIA, получен от Електронния информационен център за поверителност (EPIC), е изготвен от малко известна правителствена организация на САЩ, наречена Национална комисия за сигурност по изкуствен интелект (NSCAI). Той е създаден от Закона за разрешение за национална отбрана от 2018 г. (NDAA) и неговата официална цел е „да разгледа методите и средствата, необходими за напредък в развитието на изкуствения интелект (AI), машинното обучение и свързаните с тях технологии за цялостно справяне с националната сигурност и отбранителни нужди на Съединените щати. "

NSCAI е ключова част от отговора на правителството на това, което често се нарича „предстоящата„ четвърта индустриална революция “, която е описана като„ революция, характеризираща се с непрекъснато технологично развитие в области като изкуствен интелект (AI), големи данни, телекомуникационни мрежи от пето поколение ( 5G ), нанотехнологии и биотехнологии, роботика, Интернет на нещата (IoT) и квантови изчисления. "

Основният им фокус обаче е да гарантират, че „Съединените щати ... поддържат технологично предимство в изкуствения интелект, машинното обучение и други свързани технологии, свързани с националната сигурност и отбраната“. Заместник-председателят на NSCAI, Робърт Уорк - бивш заместник-министър на отбраната и старши сътрудник в Ястребовия център за нова американска сигурност (CNAS) , определи целта на комисията като определяне „как американският апарат за национална сигурност трябва да подходи към изкуствения интелект, включително фокус върху това как правителството може да работи с промишлеността, за да се конкурира с китайската концепция за „гражданско-военен синтез“ . “

Наскоро публикуваният документ на NSCAI е презентация от май 2019 г., озаглавена „ Преглед на китайския технически пейзаж “. По време на презентацията NSCAI насърчава реконструкцията на американската икономика и начин на живот, както е необходимо, за да позволи на САЩ да гарантира, че притежава значително технологично предимство пред Китай, тъй като загубата на това предимство в момента се счита за основен проблем на „националната сигурност“ от Апарат за национална сигурност на САЩ. Тази загриженост относно поддържането на технологично предимство може да се види в няколко други американски военни документа и доклади на мозъчните тръстове, няколко от които предупреждават, че технологичното предимство на САЩ бързо се ерозира.

Американското правителство и установените медии често обвиняват предполагаемия китайски шпионаж или по -явните партньорства на китайското правителство с частни технологични компании в подкрепа на твърдението си, че САЩ губят това предимство пред Китай. Например Крис Дарби, настоящият главен изпълнителен директор на In-Q-Tel на ЦРУ, който също е член на NSCAI, каза пред CBS News миналата година, че Китай е основният конкурент на САЩ по отношение на технологиите и че американските закони за поверителност пречат на Способността на САЩ да се противопостави на Китай в това отношение, като заяви, че:

„[D] ата е новото масло. А Китай е просто зареден с данни. И те нямат същите ограничения, каквито ние правим около събирането и използването му, поради разликата в поверителността между нашите страни. Това схващане, че имат най-големия етикетиран набор от данни в света, ще бъде огромна сила за тях . "

В друг пример Майкъл Демпси - бивш временно изпълняващ длъжността директор на Националното разузнаване и понастоящем финансиран от правителството член на Съвета по външни отношения - твърди в The Hill, че:

„Съвсем ясно е обаче, че Китай е решен да заличи нашето технологично предимство и полага стотици милиарди долари за тези усилия. По-специално, Китай е решен да бъде световен лидер в области като изкуствен интелект, високопроизводителни изчисления и синтетична биология. Това са индустриите, които ще оформят живота на планетата и военния баланс на силите през следващите няколко десетилетия . "

Всъщност апаратът за национална сигурност на САЩ е толкова загрижен за загубата на технологично предимство над Китай, че наскоро Пентагонът реши да обедини сили директно с разузнавателната общност на САЩ, за да „излезе пред китайския напредък в изкуствения интелект“. Този съюз доведе до създаването на Съвместния център за изкуствен интелект (JAIC), който свързва „усилията на армията с тези на разузнавателната общност, което им позволява да обединят усилията си в безупречен тласък за придвижване на правителствените инициативи за изкуствен интелект напред. " Освен това се координира с други правителствени агенции, индустрията, академичните среди и съюзниците на САЩ. Робърт Уорк, който впоследствие стана заместник-председател на NSCAI, заяви по това време, че създаването на JAIC е „добре дошла първа стъпка в отговор на китайските и в по-малка степен руските, планира да доминира над тези технологии“.

Подобни опасения за "загуба" технологично предимство на Китай също са били изразени от председателя NSCAI, Ерик Шмид, бившият шеф на азбука - компания-майка на Google, който твърди, през февруари в Ню Йорк Таймс , че Силициевата долина, скоро може да загуби "технологията войни “към Китай, ако правителството на САЩ не предприеме действия. По този начин трите основни групи, представени в NSCAI - разузнавателната общност, Пентагонът и Силициевата долина - всички разглеждат напредъка на Китай в AI като основна заплаха за националната сигурност (а в случая на Силициевата долина заплаха за техните дъна и пазарни дялове), които трябва да се реши бързо.

Насочване на „предимството на осиновяването“ от Китай

В презентацията „ Преглед на китайския технически пейзаж “ през май 2019 г. NSCAI обсъжда, че въпреки че САЩ все още са водещи в етапа на „създаване“ на AI и свързаните с тях технологии, те изостават от Китай на етапа на „приемане“ поради „структурни фактори. ” В него се казва, че „създаването“, последвано от „осиновяване“ и „повторение“ са трите фази на „жизнения цикъл на новите технологии“ и се твърди, че неспособността да доминира на етапа „осиновяване“ ще позволи на Китай да „прескочи“ САЩ и доминират в AI в обозримо бъдеще.

Презентацията също така твърди, че за да се „прескочат“ конкурентите на развиващите се пазари, не е необходим „индивидуален блясък“, а специфични „структурни условия, които съществуват в рамките на определени пазари“. В него се цитират няколко казуса, при които Китай се смята за „прескочил“ САЩ поради големи разлики в тези „структурни фактори“. По този начин намекът на документа (макар и да не е директно посочен) е, че САЩ трябва да променят „структурните фактори“, които в момента са отговорни за изоставането му от Китай във фазата на „приемане“ на управляваните от ИИ технологии.

Основни сред проблемните „структурни фактори“, подчертани в тази презентация, са така наречените „наследени системи“, които са често срещани в САЩ, но много по-малко в Китай. В документа на NSCAI се посочва, че примери за „наследени системи“ включват финансова система, която все още използва плащания в брой и карти, индивидуална собственост на автомобил и дори получаване на медицинска помощ от лекар-човек. В него се посочва, че макар тези „наследени системи“ в САЩ да са „достатъчно добри“, твърде много „достатъчно добри“ системи „възпрепятстват приемането на нови неща“, по-специално системи, управлявани от ИИ.

Друг структурен фактор, считан от NSCAI за пречка пред способността на САЩ да запазят технологично предимство пред Китай, е „мащабът на потребителския пазар“ с аргумента, че „екстремната градска плътност = приемане на услуги при поискване“. С други думи, екстремната урбанизация води до това, че повече хора използват онлайн или базирани на мобилни услуги услуги по заявка, вариращи от споделяне на пътувания до пазаруване онлайн. Той също така цитира използването на масово наблюдение върху „огромната популационна база на Китай“ е пример за това как предимството на „мащаба на потребителския пазар“ на Китай позволява на „Китай да скочи напред“ в областите на свързаните технологии, като разпознаването на лица.

image

В допълнение към предполагаемите недостатъци на „наследените системи“ на САЩ и липсата на „екстремна градска плътност“, NSCAI също така призовава за повече „изрична държавна подкрепа и участие“ като средство за ускоряване на приемането на тези системи в САЩ. Това включва правителството, което предоставя своите запаси от данни за цивилни за обучение на AI, по-конкретно цитирайки бази данни за разпознаване на лица, и задължава градовете да бъдат „преструктурирани около AVs [автономни превозни средства]“, наред с други. Други приведени примери включват правителството, което инвестира големи суми в стартиращи компании с изкуствен интелект и добавяне на технически бегемоти към национална, публично-частна работна група за изкуствен интелект, фокусирана върху прилагането на интелигентен град (наред с други неща).

Що се отнася до последното, в документа се казва, че „това ниво на публично-частно сътрудничество“ в Китай е „възприето отвън“ от засегнатите страни, като това „служи като ярък контраст с противоречията около продажбата на Силициевата долина на правителството на САЩ. ” Примери за такива противоречия, от гледна точка на NSCAI, вероятно включват служители на Google с петиция за прекратяване на Google-Пентагона „Project Maven“, който използва софтуера на AI на Google за анализ на кадри, заснети от дронове. В крайна сметка Google избра да не подновява договора си за Maven в резултат на противоречията, въпреки че топ мениджърите на Google разглеждаха проекта като „златна възможност“ за по-тясно сътрудничество с военните и разузнавателните общности.

Документът дефинира и друг аспект на държавната подкрепа като „изчистване на регулаторните бариери“. Този термин се използва в документа специално по отношение на американските закони за неприкосновеност на личния живот, независимо от факта, че държавата за национална сигурност на САЩ отдавна нарушава тези закони с почти пълна безнаказаност. Документът обаче предполага, че законите за неприкосновеност на личния живот в САЩ трябва да бъдат променени, така че това, което правителството на САЩ е направило „в тайна“ с данни за частни граждани, може да се направи по-открито и по-широко. Документът на NSCAI обсъжда също премахването на „регулаторните бариери“, за да се ускори приемането на самоуправляващи се автомобили, въпреки че технологията за автономно шофиране е довела до няколко смъртоносни и ужасяващи автомобилни катастрофи и представя други опасения за безопасността.

image

Също така се обсъжда как "предимството на Китай за осиновяване" ще му позволи да прескочи САЩ "в няколко нови области, включително" AI медицинска диагностика "и" интелигентни градове ". След това се твърди, че „бъдещето ще се решава на кръстовището на частни предприятия и политически лидери между Китай и САЩ“ Ако тази координация на глобалния пазар на изкуствен интелект не се случи, документът предупреждава, че „ние [САЩ] рискуваме да бъдем оставени извън дискусиите, където нормите около ИИ са определени за останалата част от живота ни. "

Презентацията се спира също така значително на това как „основното бойно поле [в технологиите] не са вътрешните китайски и американски пазари“, а това, което тя нарича „пазарите на НБУ (следващ милиард потребители)“, където се посочва, че „китайските играчи агресивно ще оспорват Силиконовата долина." За да ги предизвика по-успешно, презентацията твърди, че „точно както [разглеждаме] пазара на тийнейджъри като предвестник на нови тенденции, трябва да гледаме на Китай“.

Документът също така изразява загриженост относно износа на Китай по изкуствен интелект по-широко и интензивно от САЩ, като казва, че Китай „вече пресича граници“, като помага за изграждането на бази данни за лица в Зимбабве и продава системи за разпознаване на изображения и интелигентни градове на Малайзия. Ако му бъде позволено да стане „недвусмислен лидер в AI“, в него се казва, че „Китай би могъл в крайна сметка да напише голяма част от правилника на международните норми около внедряването на AI“ и че ще „разшири сферата на влияние на Китай сред международната общност, която все повече гледа на прагматичния авторитаризъм на Китай и Сингапур като алтернатива на западната либерална демокрация. "

Какво ще замени „наследените системи“ на САЩ?

Като се има предвид, че в документа става напълно ясно, че „наследените системи“ в САЩ възпрепятстват способността му да предотвратява „прескачането“ на Китай в AI и след това да го доминира в обозримо бъдеще, важно е също така да се проучи какво документът трябва да заменете тези „наследени системи“ в САЩ

Както вече споменахме, една „наследствена система“, цитирана в началото на презентацията, е основното средство за плащане за повечето американци, пари в брой и кредитни / дебитни карти. Презентацията твърди, за разлика от тези „стари системи“, че най-добрата и най-усъвършенствана система се придвижва изцяло към базирани на смартфони цифрови портфейли.

Той отбелязва по-специално, че основният доставчик на мобилни портфейли в Индия, PayTM, е мажоритарна собственост на китайски компании. Той цитира статия, в която се казва, че „голяма пробив настъпи [през 2016 г.], когато Индия отмени 86% от валутата в обращение в опит да намали корупцията и да привлече повече хора в данъчната мрежа, като ги принуди да използват по-малко пари в брой“. По това време твърденията, че „валутната реформа“ в Индия през 2016 г. ще бъде използвана като стъпало към безкасово общество, бяха отхвърлени от някои като „теория на конспирацията“. Миналата година обаче комисия, свикана от централната банка на Индия (и ръководена от индийски технологичен олигарх, който също създаде масивна индийска биометрична база данни), доведе до програмата на индийското правителство „ Безкасова Индия “.

По отношение на „валутната реформа в Индия през 2016 г.“, документът на NSCAI твърди, че „ това би било непостижимо на Запад. И не е изненадващо, че когато 86% от парите бяха анулирани и никой нямаше кредитна карта, мобилните портфейли в Индия експлодираха, поставяйки основите за много по-напреднала екосистема за плащания в Индия, отколкото в САЩ. „Въпреки това, тя става все по-малко непостижима в светлината на настоящата коронавирусна криза, при която се наблюдават усилия за намаляване на количеството на използваните пари, тъй като хартиените сметки могат да носят вируса, както и усилията за въвеждане на„ цифров долар “, подкрепен от Федералния резерв . ”

Освен това документът NSCAI от миналия май призовава за прекратяване на личното пазаруване и насърчава преминаването към всички пазарувания, извършвани онлайн. Той твърди, че „американските компании имат много да спечелят, като възприемат идеи от китайски компании“, като преминат към ексклузивни опции за покупка на електронна търговия. В него се посочва, че само пазаруването онлайн предоставя „страхотно изживяване“ и също така добавя, че „ когато купувате онлайн буквално единственият начин да получите това, което искате, потребителите влизат онлайн “.

image

Друга „наследена система“, която NSCAI се стреми да преработи, е собствеността на автомобила, тъй като насърчава автономни или самоуправляващи се превозни средства и освен това твърди, че „собственост на флота> индивидуална собственост“. Той конкретно посочва необходимостта от „централизирана мрежа за споделяне на пътувания“, която според него „е необходима за координиране на автомобилите, за да се постигне почти 100% степен на използване“. Той обаче предупреждава срещу мрежи за споделяне на пътувания, които „се нуждаят от човешки оператор, сдвоен с всяко превозно средство“, а също така твърди, че „собствеността на автопарка има повече смисъл“ от индивидуалната собственост на автомобила. Той също така специално призовава тези автопаркове да бъдат съставени не само от самоуправляващи се автомобили, но и от електрически автомобили и цитира съобщения, че Китай „има най-агресивните цели в света на електрическите превозни средства ... и търси водеща роля в развиваща се индустрия“.

Документът посочва, че Китай е водещ в споделянето на пътувания днес, въпреки че споделянето на пътувания е първоначално пионер в САЩ. Той отново заявява, че американската „наследена система“ на индивидуална собственост на автомобила и липсата на „екстремна градска плътност“ са отговорни за господството на Китай в тази област. Той също така прогнозира, че Китай ще „постигне масово автономно приемане на [превозно средство] преди САЩ“, най-вече защото „липсата на масово притежание на автомобили [в Китай] води до много по-голяма възприемчивост на потребителите към AV [автономни превозни средства]“. След това той отбелязва, че „по-ранното масово приемане води до добродетелен цикъл, който позволява на китайската основна технология за самоуправление да се ускори отвъд [своите] западни колеги.

В допълнение към тяхната визия за бъдеща финансова система и бъдеща самоуправляваща се транспортна система, NSCAI има подобна дистопична визия за наблюдение. Документът нарича масово наблюдение „един от„ първите и най-добри клиенти “за ИИ“ и „убийствено приложение за задълбочено обучение“. Освен това се казва, че „улиците, покрити с камери, са добра инфраструктура“.

image

След това се обсъжда как „цяло поколение AI еднорози“ компании „събират по-голямата част от ранните си приходи от държавни договори за сигурност“ и се похвали използването на AI за улесняване на полицейските дейности. Например, той възхвалява доклади, че „полицията издава присъди въз основа на телефонни обаждания, наблюдавани с технологията за разпознаване на глас на iFlyTek“ и че „полицейските управления използват [AI] технология за разпознаване на лица, за да помогнат във всичко - от залавянето на нарушителите на закона за движението до разрешаването на случаи на убийство . "

По отношение на технологията за разпознаване на лица, документът NSCAI твърди, че Китай е "изпреварил" САЩ по отношение на разпознаването на лица, въпреки че "пробиви в използването на машинно обучение за разпознаване на изображения първоначално се случиха в САЩ. Той твърди, че предимството на Китай в този случай е, защото те имат въведено от правителството масово наблюдение („изчистване на регулаторните бариери“), огромни държавни хранилища на данни („изрична държавна подкрепа“), комбинирани с бази данни от частния сектор на огромна население („Мащаб на потребителския пазар“). Като последица от това, твърди NSCAI, Китай също е готов да изпревари САЩ както по разпознаване на изображения / лица, така и по биометрични данни.

Документът посочва още една очевидна разлика между САЩ и техния съперник, заявявайки, че: „В пресата и политиката на Америка и Европа Ал е нарисуван като нещо, което трябва да се страхува, което нарушава неприкосновеността на личния живот и краде работни места. Обратно, Китай го разглежда както като инструмент за решаване на големи макроикономически предизвикателства, за да поддържа тяхното икономическо чудо, така и като възможност да поеме технологично лидерство на световната сцена . "

Документът на NSCAI засяга и областта на здравеопазването, призовавайки за въвеждането на система, която изглежда става реалност благодарение на настоящата коронавирусна криза. При обсъждането на използването на ИИ в здравеопазването (почти година преди началото на настоящата криза), той заявява, че „Китай може да води света в този сектор“ и „това може да ги накара да изнасят своите технологии и да определят международни норми“. Една от причините за това е също така, че Китай има „твърде малко лекари за населението“ и призовава наличието на достатъчно лекари за лично посещение на „наследствена система“. Той също така посочи регулаторните мерки на САЩ като „спазването на HIPPA и одобрението на FDA“ като пречки, които не ограничават китайските власти.

По-обезпокоително е, че „потенциалното въздействие на предоставените от правителството данни е още по-значително в биологията и здравеопазването“ и казва, че е вероятно „китайското правителство [да] изисква всеки отделен гражданин да направи секвенцията на ДНК и да ги съхранява в правителството бази данни, нещо почти невъзможно да си представим на места със съзнание за поверителност като САЩ и Европа. " Той продължава, като казва, че „китайският апарат е добре оборудван, за да се възползва“ и нарича тези цивилни бази данни на ДНК „следващата логична стъпка“.

image Кои са NSCAI?

Предвид обширните промени в САЩ, които NSCAI популяризира в тази презентация миналия май, става важно да се проучи кой съставлява комисията и да се разгледа тяхното влияние върху американската политика по тези въпроси, особено по време на настоящата криза. Както вече споменахме, председателят на NSCAI е Ерик Шмид, бившият шеф на азбука (Google компанията-майка), който също е инвестирала усилено в израелското разузнаване свързани с технологични компании, включително спорните стартиране "инкубатор" Team8 . Освен това заместник-председател на комисията е Робърт Уорк, който е не само бивш висш служител на Пентагона, но в момента работи с мозъчния тръст CNAS, който се управлява от Дългогодишният съветник по външна политика на Джон Маккейн и бившият съветник по национална сигурност на Джо Байдън.

Други членове на NSCAI са както следва:

  • Сафра Кац, главен изпълнителен директор на Oracle, в тясна връзка с топ дарителя на Тръмп Шелдън Аделсън
  • Стив Чиен, ръководител на групата за изкуствен интелект в лабораторията за реактивно задвижване на Caltech
  • Миньон Клибърн, член на фондация „Отворено общество“ и бивш комисар на FCC
  • Крис Дарби, главен изпълнителен директор на In-Q-Tel (подразделението за рисков капитал на ЦРУ)
  • Кен Форд, главен изпълнителен директор на Флоридския институт за познание на хората и машините
  • Хосе-Мари Грифитс, президент на държавния университет в Дакота и бивш член на Националния научен съвет
  • Ерик Хорвиц, директор на Microsoft Research Labs
  • Анди Джеси, главен изпълнителен директор на Amazon Web Services (изпълнител на ЦРУ)
  • Гилман Луи, партньор в Alsop Louie Partners и бивш изпълнителен директор на In-Q-Tel
  • Уилям Марк, директор на SRI International и бивш директор на Lockheed Martin
  • Джейсън Матени, директор на Центъра за сигурност и нововъзникващи технологии, бивш помощник-директор на Националното разузнаване и бивш директор на IARPA (Intelligence Advanced Research Project Agency)
  • Катарина Макфарланд, консултант в Cypress International и бивш помощник-министър на отбраната за придобиване
  • Андрю Мур, ръководител на Google Cloud AI

Както може да се види в горния списък, има значително припокриване между NSCAI и компаниите, които в момента съветват Белия дом за „повторно отваряне“ на икономиката (Microsoft, Amazon, Google, Lockheed Martin , Oracle) и един NSCAI членът на Oracle, Сафра Кац , участва в работната група на Белия дом за „икономическо възраждане“. Също така има припокриване между NSCAI и компаниите, които са пряко ангажирани в прилагането на „системата за проследяване на контакта“ „система за наблюдение на коронавирус“, система за масово наблюдение, популяризирана от ръководената от Джаред Кушнер частна работна група за коронавирус. Тази система за наблюдение трябва да бъде изградена от компании, които имат дълбоки връзки с Google и държавата за национална сигурност на САЩ, както Google, така и Apple, които създават операционните системи за по-голямата част от смартфоните, използвани в САЩ, заявиха, че сега ще вграждат тази система за наблюдение директно в своите операционни системи за смартфони .

Забележителен е и фактът, че In-Q-Tel и американската разузнавателна общност имат значително представителство в NSCAI и че те също се гордеят с тесни връзки с Google, Palantir и други гиганти от Силициевата долина, като са били ранни инвеститори в тези компании. Както Google, така и Palantir, както и Amazon (също в NSCAI) също са основни изпълнители на американските разузнавателни агенции. Участието на In-Q-Tel в NSCAI също е важно, тъй като те силно насърчават масовото наблюдение на потребителските електронни устройства за използване в пандемии през последните няколко години. Голяма част от този тласък идва от настоящия изпълнителен вицепрезидент на In-Q-Tel Тара О"Тул, която преди това беше директор на Центъра за здравна сигурност на Джон Хопкинс исъщо така е съавтор на няколко противоречиви симулации на биологична война / пандемия , като Dark Winter.

В допълнение, поне от януари, американската разузнавателна общност и Пентагонът бяха в челните редици на разработването на все още класифицираните планове за отговор на американското правителство в стил "9/11" за коронавирусната криза, заедно със Съвета за национална сигурност. Малко новинарски организации отбелязват, че тези класифицирани планове за реагиране , които трябва да бъдат задействани, ако и когато САЩ достигнат определен брой случаи на коронавирус, са създадени предимно от елементи на държавата за национална сигурност (т.е. NSC, Пентагон и разузнаване ), за разлика от гражданските агенции или тези, фокусирани върху проблемите на общественото здраве.

Освен това се съобщава , че американската разузнавателна общност, както и американското военно разузнаване са знаели най-малко през януари (въпреки че последните доклади казват още миналия ноември ), че коронавирусната криза ще достигне „пандемични размери“ до март. Американската общественост не беше предупредена, но елитните членове на бизнес и политическите класове очевидно бяха информирани, предвид рекордния брой оставки на изпълнителния директор през януари и няколко громки твърдения за търговия с вътрешна информация, които предшестваха настоящата криза с броени седмици.

Може би още по-обезпокояващо е добавеният факт, че правителството на САЩ не само участва в зловещо древната симулация на пандемия през октомври миналата година, известна като Събитие 201 , но и води серия от симулации на пандемичен отговор миналата година. "Crimson Contagion" представлява поредица от четири симулации, в които участват 19 федерални агенции на САЩ, включително разузнавателни и военни служби, както и 12 различни щати и множество компании от частния сектор, които симулират опустошително огнище на пандемичен грип, възникнало в Китай. Той беше ръководен от настоящия помощник-секретар на HHS за готовност и реакция Робърт Кадлец, който е бивш лобист на доставчици на военни и разузнавателни услуги и съветник по „биотероризъм“ от ерата на Буш.

image

В допълнение, както Kadlec, така и Центърът за здравна сигурност на Джон Хопкинс, който беше пряко ангажиран със събитие 201, имат пряка връзка със спорното учение за биологична война през юни 2001 г. „ Тъмна зима “, което прогнозира атаките на антракс от 2001 г., които се появиха няколко месеца по-късно като обезпокоителни начини. Въпреки че медиите и правителството полагат усилия да обвинят атаките на антракс срещу чужд източник, по-късно се установи, че антраксът произхожда от лаборатория за биологични оръжия в САЩ и разследването на ФБР по случая е широко разглеждано като прикриване, включително от някогашният водещ следовател на ФБР по този случай.

Предвид гореизложеното, струва си да попитаме дали тези, които споделят визията на NSCAI, възприемат пандемията на коронавируса рано като възможност за извършване на „структурните промени“, които тя счита за съществени за противодействие на водещата роля на Китай в масовото възприемане на технологии, управлявани от ИИ, особено като се има предвид, че много от промените в документа от май 2019 г. бързо се извършват под прикритието за борба с коронавирусната криза.

Визията на NSCAI се оформя

Въпреки че документът за NSCAI от май 2019 г. е създаден преди близо година, коронавирусната криза е довела до прилагането на много от промените и премахването на много от „структурните“ пречки, за които комисията твърди, че трябва да бъдат драстично променени, за да се гарантира технологично предимство пред Китай в областта на ИИ. Гореспоменатото отдалечаване от пари в брой, което се случва не само в САЩ, но и в международен план , е само един пример за мнозина.

Например, по-рано тази седмица CNN съобщи, че хранителните магазини сега обмислят забрана за лично пазаруване и че Министерството на труда на САЩ препоръчва търговците на дребно в цялата страна да започнат „„ да използват прозорец за прокарване или да предлагат взимане на бордюри “, за да защитят работниците за излагане на коронавирус. " Освен това миналата седмица щат Флорида одобри план за онлайн покупка на семейства с ниски доходи, използващи Програмата за допълнителна хранителна помощ (SNAP). Други доклади спорят че социалното дистанциране в хранителните магазини е неефективно и застрашава живота на хората. Както бе споменато по-рано, документът от NSCAI от май 2019 г. твърди, че отдалечаването от лично пазаруване е необходимо, за да се смекчи „предимството за осиновяване“ от Китай, а също така се твърди, че „когато купувате онлайн буквално единственият начин да получите това, което искате , потребителите влизат онлайн. ”

Докладите също така твърдят, че тези промени в пазаруването ще продължат далеч отвъд коронавируса, като статия на Business Insider, озаглавена „ Пандемията на коронавируса тласка повече хора онлайн и завинаги ще промени начина, по който американците пазаруват хранителни стоки, казват експерти “. Цитираните в статията твърдят, че тази промяна от лично пазаруване ще бъде „постоянна“ и също така заявява, че „Повече хора се опитват тези услуги, отколкото иначе биха имали без този катализатор  и дава на онлайн играчите по-голям шанс да придобият и запазят нова клиентска база . " А подобна статия в Yahoo! Новини твърди, че благодарение на настоящата криза „зависимостта ни от онлайн пазаруването ще се увеличи само защото никой не иска да хване вирус в магазин“.

В допълнение, тласъкът към масовото използване на самоуправляващи се автомобили също получи тласък благодарение на коронавируса, като колите без шофьори вече правят доставки при поискване в Калифорния. Оттогава на две компании, едната китайска собственост, а другата, подкрепена от японската SoftBank, е разрешено да се използват техните самоуправляващи се автомобили по калифорнийските пътища и това одобрение е ускорено поради коронавирусната криза. CPO на Nuro Inc., компанията, подкрепена от SoftBank, бе цитирана в Bloomberg , че „ Пандемията Covid-19 ускори обществената нужда от безконтактни услуги за доставка. Нашият автопарк R2 е създаден по поръчка, за да промени естеството на шофирането и движението на стокикато позволяват на хората да останат в безопасност вкъщи, докато им носят хранителните стоки, лекарствата и пакетите. " Забележително е, че документът от NSCAI от май 2019 г. споменава взаимосвързаната мрежа на компании, подкрепяни от SoftBank, особено тези, подкрепени от финансирания от Саудитска Арабия „Vision Fund“, като формираща „съединителната тъкан за глобална федерация на технологичните компании“, която трябва да доминира AI.

Калифорния не е единственият щат, който започва да използва самоуправляващи се автомобили, тъй като клиниката Mayo във Флорида сега също ги използва. „Използването на изкуствен интелект ни позволява да предпазим персонала от излагане на този заразен вирус, като използваме авангардна технология за автономни превозни средства и освобождаваме време на персонала, което може да бъде посветено на директното лечение и грижи за пациентите“, Кент Тилен, д-р, главен изпълнителен директор на Mayo Clinic във Флорида, посочено в скорошно съобщение за пресата, цитирано от Mic .

Подобно на промените в личното пазаруване в ерата на коронавируса, други доклади твърдят, че самоуправляващите се автомобили са тук, за да останат. Един доклад, публикуван от Mashable, е озаглавен „ Необходимо е огнище на коронавирус, за да станат по-привлекателни самоуправляващите се автомобили “ и се открива, като се казва „Изведнъж бъдещето, изпълнено със самоуправляващи се автомобили, не е просто фантастична мечта. Това, което преди се смяташе за страшна, несигурна технология за много американци, изглежда по-скоро като ефективно средство за защита от бързо разпространяващо се инфекциозно заболяване. " Освен това той твърди, че това едва ли е „мимолетна промяна“ в навиците на шофиране, а един от техническите изпълнителни директори, цитиран в статията, Ануджа Соналкер от Steer Tech, твърди, че „Налице е ясно загряване до безконтактна технология без хора.Хората са биологични опасности, машините - не . “

Друг фокус на презентацията на NSCAI, медицината на ИИ, също отбеляза своя звезден изгрев през последните седмици. Например няколко доклада рекламират как платформите за откриване на лекарства, управлявани от ИИ, са успели да идентифицират потенциалните лечения за коронавирус. Microsoft, чийто директор на изследователската лаборатория е в NSCAI, наскоро вложи 20 милиона долара в своята програма „AI за здраве“, за да ускори използването на AI при анализ на данни за коронавирус. В допълнение, „телемедицината“ - форма на дистанционно медицинско обслужване - също стана широко възприета поради коронавирусната криза.

Няколко други технологии, задвижвани от ИИ, станаха по-широко възприети благодарение на коронавируса, включително използването на масово наблюдение за „проследяване на контакти“, както и технология за разпознаване на лица и биометрични данни. А скорошно Wall Street Journal доклад се посочва, че правителството обмисля сериозно както проследяване на контактите по телефона геолокация данни и технология за разпознаване, за да се проследят тези, които биха могли да имат коронавирус. В допълнение частният бизнес - като хранителни магазини и ресторанти - използва сензори и разпознаване на лица, за да види колко хора и кои хора влизат в техните магазини.

Що се отнася до биометрията, изследователите от университета сега работят, за да определят дали „смартфоните и биометричните носими устройства вече съдържат данните, които трябва да знаем дали сме се заразили с новия коронавирус“. Тези усилия се стремят да открият рано коронавирусните инфекции, като анализират „графици за сън, нива на кислород, нива на активност и сърдечен ритъм“ въз основа на приложения за смартфони като FitBit и смарт часовници. В страни извън САЩ биометричните идентификатори се рекламират като начин за проследяване на тези, които имат и нямат имунитет срещу коронавирус.

В допълнение, един доклад в The Edge твърди, че настоящата криза променя видовете биометрични данни, като се твърди, че е необходимо преминаване към термично сканиране и разпознаване на лица:

„В този критичен момент на кризата всяко интегрирано решение за разпознаване на лица и термично сканиране трябва да бъде внедрено лесно, бързо и по рентабилен начин . Работниците, които се връщат в офиси или фабрики, не трябва да се карат, за да научат нов процес или да търсят с декларации. Те трябва да се чувстват сигурни и здрави, за да работят продуктивно. Те просто трябва да гледат камерата и да се усмихват. Камерите и термичните скенери, поддържани от облачно решение и подходящите софтуерни протоколи, ще свършат останалото. “

Също така ползата от коронавирусната криза е концепцията за „интелигентни градове“, като наскоро Forbes пише, че „Умните градове могат да ни помогнат да се преборим с пандемията на коронавируса“. В тази статия се казва, че „Правителствата и местните власти използват технология, сензори и данни за интелигентни градове, за да проследят контактите на хора, заразени с коронавирус. В същото време интелигентните градове също помагат в усилията да определят дали се спазват правилата за социално дистанциране “.

Тази статия във Форбс съдържа и следния пасаж:

„... [Използването на маси от свързани сензори дава ясно да се разбере, че пандемията на коронавируса - умишлено или не - се използва като тестово място за нови технологии за наблюдение, които могат да застрашат неприкосновеността на личния живот и гражданските свободи. Така че освен глобална здравна криза, коронавирусът на практика се превърна в експеримент за това как да се наблюдават и контролират хората в мащаб . “

Друг доклад в The Guardian гласи, че „Ако един от правителствените извлечения от коронавируса е, че„ интелигентните градове “, включително Songdo или Шенжен, са по-безопасни градове от гледна точка на общественото здраве, тогава можем да очакваме по-големи усилия за цифрово улавяне и записване на нашето поведение в градски условия области - и по-ожесточени дебати за силата, която такова наблюдение дава на корпорации и държави. " Има и съобщения, които твърдят, че типичните градове са „ ужасно неподготвени “ да се изправят пред пандемии в сравнение с „интелигентните градове“.

И все пак, освен че много от специфичните опасения на NSCAI относно масовото приемане на изкуствен интелект, които са удобно разрешени от настоящата криза, има и съгласувани усилия за промяна на общественото възприятие за изкуствения интелект като цяло. Както бе споменато по-горе, NSCAI беше посочил миналата година, че:

„В пресата и политиката на Америка и Европа Ал е нарисуван като нещо, от което трябва да се страхуваме, което нарушава неприкосновеността на личния живот и краде работни места. Обратно, Китай го разглежда както като инструмент за решаване на големи макроикономически предизвикателства, за да поддържа тяхното икономическо чудо, така и като възможност да поеме технологично лидерство на световната сцена. "

Сега, по-малко от година по-късно, коронавирусната криза помогна да породи множество заглавия само през последните няколко седмици, които рисуват AI по много различен начин, включително „ Как изкуственият интелект може да помогне в борбата с коронавируса “, „ Как AI може да предотврати следващото избухване на коронавирус “,„ AI става съюзник в борбата срещу COVID-19 “,„ Coronavirus: AI се засилва в битка срещу COVID-19 “и„ Ето как AI може да помогне на Африка да се бори с коронавируса “, наред с много други.

Наистина е удивително как коронавирусната криза привидно изпълни целия списък с желания на NSCAI и премахна много от пречките пред масовото възприемане на AI технологии в Съединените щати. Подобно на големите кризи от миналото, държавата за национална сигурност изглежда използва хаоса и страха, за да насърчава и прилага инициативи, които обикновено биха били отхвърляни от американците и, ако историята има някакъв индикатор, тези нови промени ще останат дълго след изчезването на коронавирусната криза от новинарския цикъл. От съществено значение е тези така наречени „ решения“”Да бъдат признати за това какви са и че ние обмисляме какъв свят ще създадат - авторитарна технокрация. Ние игнорираме бързия напредък на тези инициативи, насърчавани от NSCAI, и поетапното отпадане на така наречените „наследени системи“ (а заедно с тях и много дълго пазени свободи) на наша собствена опасност.




Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
1. planinitenabulgaria - Постингът Ви има един недостатък -
28.07.2021 20:37
не е достатъчно дълъг. На следващите увеличете обема, за да включите още интересни факти към тези, чрез които сезирвате читателите
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39745191
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031