Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.08.2021 16:20 - ШУМИ, ШУМИ,РАЗКАЗЧЕ....
Автор: rosiela Категория: Забавление   
Прочетен: 1343 Коментари: 6 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Нашумелият разказ на Здравка Евтимова " Кръв от къртица", дето бабата прогърмя орталъка, че е включен в американски учебник / ама ние не сме го видели / си имал поне 20- годишна история.
Около 2000 година баба Здравка Евтимова  предложила разказа на няколко медии, но той бил отхвърлен.
Както отдавна правилно предположих аз, амбициозната бездарница в областта  на художественото слово, чула този разказ от някаква сладкодумна старица и си присвоила сюжета.
Ама кой друг да ти каже, освен от Перник?!
Така или иначе разказът не е приет.
Хитрицата Здравка го слага в книга с разкази, които аз правилно съм се усъмнила отдавна, че не са нейни. Праща го и отделно в чужбина.
И там жъне успех, защото разказът наистина е хубав и смислен, много човешки, та, докато нашите спят, по света го оценяват.

То и Хайтов се пънеше с чужди разкази, докато из медиите се огласиха неплатени сметки на женички, които са събирали и обработвали разкази от родопските баби. Например пространния вопъл от Пловдив във в. "Ретро", който аз чинно пазя. Статията е със заглавие: " Хайтови, върнете ми парите". Касае наследниците.

Двуличието в литературата не е от вчера, но аз много държа на чистотата на авторската дарба. Всеки, дръзнал да се назове писател или поет, трябва да се представя с това, с което може. С което Бог го е надарил.

Същото се отнася и за Павлина Павлова, преписвателката, чиито интелект не е дорасъл за архивните факти, които е преписвала от Народната библиотека, издавайки серия исторически книги.

За Людмилчето Филипова, внучка на Гриша Филипов, да не говорим, вече писах обстойно за нея.



Гласувай:
4



1. missana - Присъединявам се към мнението ти, Роси.
29.08.2021 19:42
И аз съм за това "всеки, дръзнал да се назове писател или поет, да се представя с това, с което може. " Другото е нечистоплътна работа.
цитирай
2. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене."На лъжата краката са къси", българска народна погоорка.
29.08.2021 20:23
missana написа:
И аз съм за това "всеки, дръзнал да се назове писател или поет, да се представя с това, с което може. " Другото е нечистоплътна работа.

цитирай
3. missana - Да, къси са.
29.08.2021 22:43
Тя винаги се проваля!
цитирай
4. rosiela - Разбрах го съвсем наскоро. Дори не знаех, че разказът е предлаган преди 20-тина години, но хората не спят.
29.08.2021 23:11
missana написа:
Тя винаги се проваля!



Знаят и коя жена го е разказвала.
цитирай
5. missana - Има ловки тарикати. Грабят от чуждото
29.08.2021 23:44
и с чужда пита помен правят.
цитирай
6. rosiela - .....като хитрата грозна радомирка Здравка.
30.08.2021 08:53
missana написа:
и с чужда пита помен правят.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6602187
Постинги: 5039
Коментари: 23939
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031