Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2021 22:23 - ЗА ПРЕГОРЕЛИ СТАРЧЕТА СЪС ЗАГОРЕЛИ МЕРАЦИ
Автор: rosiela Категория: Забавление   
Прочетен: 372 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 10.09.2021 22:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ОСМОЗА

ти проникваш в мен аз те всмуквам границите се заличават размиват се едно цяло сме съставено не от две половини а от две цялости които не са били цели преди да се срещнат и да започнат да дишат една за друга много рядко се получава и двамата знаем от опит колко пъти сме се парили или вледенявали разгаряли сме се и сме гаснали зад гърбовете ни стърчат голи стърнища и ще си останат завинаги зад гърбовете ни защото пожарите не са били пожари а изкуствени камини с изгоряла отдавна лампа огнищата не са били огнища а сух клечорак който дими без да топли нищо не е било преди да се срещнем преди аз да падна в очите ти а ти да си паднеш по мене не зная в кой клас се учи това но ние преминахме в по-горен и е толкова просто и ясно: твоите клетки в моите клетки – цялото цяло на този свят сме

© Margarita Petkova

#БелитеМиНощи


image      
   



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - ЗА ПРЕГОРЕЛИ СТАРЧЕТА СЪС ЗАГОРЕЛИ МЕРАЦИ
10.09.2021 22:23
ОСМОЗА
ти проникваш в мен
аз те всмуквам
границите се заличават размиват се
едно цяло сме
съставено не от две половини
а от две цялости които не са били цели
преди да се срещнат и да започнат да дишат една за друга
много рядко се получава
и двамата знаем от опит
колко пъти сме се парили или вледенявали
разгаряли сме се и сме гаснали
зад гърбовете ни стърчат голи стърнища
и ще си останат завинаги зад гърбовете ни
защото пожарите не са били пожари
а изкуствени камини с изгоряла отдавна лампа
огнищата не са били огнища
а сух клечорак който дими без да топли
нищо не е било преди да се срещнем
преди аз да падна в очите ти
а ти да си паднеш по мене
не зная в кой клас се учи това
но ние преминахме в по-горен
и е толкова просто и ясно:
твоите клетки в моите клетки –
цялото цяло на този свят сме
© Margarita Petkova
#БелитеМиНощи
цитирай
2. missana - Това е псевдолитературщина, а казано най-простичко -
10.09.2021 23:51
поетична яловост.
цитирай
3. rosiela - Младене,
11.09.2021 08:15
missana написа:
поетична яловост.



резилът е пълен с тази жена.
цитирай
4. rosiela - Младене,
11.09.2021 08:21
сега да ти разкажа - правят филм за БНТ, поканили Марга Петковата, главна героиня за времето на Евтим Евтимов и Романьола, па Петя преди това, па Елена. Защо ли?
Бас държа, че и тя може да е била в нежно приятелство с него.
Познавах го лично, вече влачеше години наред единия крак, а плакнеше очи по мене, не ти е работа. Женкар, та дрънка. А аз съм доста по- млада от Романьола.
Уж любов, уж й помагал финансово, ремонтно, а въртеше очи като пумпали. Романьола и сестра й имаха по един етаж от голяма къща в Княжево и там живееха. После тя отстъпи етажа на едно от децата си и двамата се изнесоха в малка квартира до " Пирогов". Този етаж точно е ремонтиран с пари на Евтим.
Иначе добре са се държали двамата, оценили са ме, не крия.
Не знам дали във филма ще участва сестрата на Романьола - Павлина, лудичка малко. Пише хубави разкази. Двете са се млатили за Евтим и сестра й досега разправя, че Романьола й го откраднала, иначе тя щяла да е женена за него. И на мен го е казвала.
И двете сестри бяха бездарни като поетеси тотално, но Павлина поне беше добра в белетристиката.
А бе тия от БНТ не знаят какво знам аз още, че филмът да стане истински и без пудри.
цитирай
5. missana - Ако филмът все още не е завършен, Роси,
11.09.2021 08:43
защо не им добавиш още информация на сценаристите му? Може да бъде евентуално подобрен.

Познавам Евтим Евтимов и Романьола /лека им пръст/ от читалище "Вапцаров", където те "колеха и бесеха" при раздаване на наградите. В 90 процента от случаите всичко беше предварително уговорено, за да се раздадат наградите на техни хора. Всъщност инициативната беше Романьола. Видях с очите си това, присъствайки веднъж на такова награждаване и ставайки свидетел на разговор за следващото награждаване. Срамна работа. Давам прост пример. Поетесата Светла Гунчева от Бургас получи за две последователни години две първи награди. Светла пише добре, но да се дават две последователни първи награди на едно и също лице не е редно. Нашата "приятелка" Валентина Йотова също е била многократно награждавана в същото читалище. Има и други имена с подобна светла участ, но в случая не е това целта на споделянето, за да се впускам в детайли. Просто Романьола имаше широки познанства и някои хора се възползваха от това, за да ги осребряват в награди на читалище "Вапцаров". Но това читалище едва ли е изключение, а по-скоро е потвърждение на всеобщия резил при връчване на награди без всякаква литературна стойност.
цитирай
6. rosiela - Младене,
11.09.2021 08:49
ВЯРВАМ ТИ НАПЪЛНО. НА МЕН ДАДОХА ВТОРА В ЕДИН ОТ ТЕЗИ КОНКУРСИ И ОТТОГАВА СЪМ ВСЕ НА ПЪРВА, КАТО СЕ МАХНАХА, БЯХА МНОГО БОЛНИ ВЕЧЕ.
НО НЯКАК СИ ИМАХМЕ ПРИКАЗКА. АЗ ИМ РАЗНАСЯХ ВЕСТНИКА.
ПУСКАЛИ СА МЕ И ЗА МЕН СЪЩО ТАМ, НАГРАДА НЯКАКВА ГОЛЯМА ВЗЕХ В " ГОРЧИВО ВИНО", АМА НЕ БЯХ РАЗБРАЛА, ТА МИ КАЗАХА ПОСЛЕ.
ПРАВ СИ ЗА ФИЛМА, АМА АКО СЕ СРЕЩНЕМ С МАРГИТО, ДА СЕ НЕ СБИЕМ КАТО РОМА И ПАВЛА, ЗАТОВА - БЕЖ ДА МЕ НЯМА. ХА-ХА-ХА....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6651518
Постинги: 5062
Коментари: 24007
Гласове: 9803
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930