Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2021 17:47 - НЯКОГА....
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 1379 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 11.02.2021 18:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
imageНякога бях клонче от дървото
и на най- високото седях,
скрита сякаш от света, защото
там се налюбувах, намечтах.
Правех малка дупчица в листото
и допирах по едно око,
толкова различно бе, защото
светът изглеждаше ми колело.
После свивах лист на макаронче,
гледах, гледах къс небе над мен,
после си откъсвах малко клонче
и обичка си правех някой ден.
Мина детството. Сега не мога
да съм клонче в моето дърво.
Мокър сняг ги чупи и с тревога
гледам как изсъхват до едно.
И на купа бавно ги наслагвам,
остарели хубави мечти.
Ала към дървета не посягам,
коренът им здраво ме държи.
Някъде подкастрям със триона,
но дърветата да си растат,
пращам им към старата корона
по една целувка - за из път.

11 февруари 2021г., София
Росица КОПУКОВА



Гласувай:
6



1. rosiela - НЯКОГА....
11.02.2021 17:48
Някога бях клонче от дървото
и на най- високото седях,
скрита сякаш от света, защото
там се налюбувах, намечтах.
Правех малка дупчица в листото
и допирах по едно око,
толкова различно бе, защото
светът изглеждаше ми колело.
После свивах лист на макаронче,
гледах, гледах къс небе над мен,
после си откъсвах малко клонче
и обичка си правех някой ден.
Мина детството. Сега не мога
да съм клонче в моето дърво.
Мокър сняг ги чупи и с тревога
гледам как изсъхват до едно.
И на купа бавно ги наслагвам,
остарели хубави мечти.
Ала към дървета не посягам,
коренът им здраво ме държи.
Някъде подкастрям със триона,
но дърветата да си растат,
пращам им към старата корона
по една целувка - за из път.

11 февруари 2021г., София
Росица КОПУКОВА
цитирай
2. missana - Написала си нещо много красиво, Роси.
11.02.2021 20:37
Чета и препрочитам. Рядко срещана образност и алегоричност, при това пленителна. Наистина сякаш има магическа връзка между човека и дървото и в детството, като че ли сме били на най-високо място в короната на някое дърво /в преносен смисъл, разбира се/.

"Някога бях клонче от дървото
и на най- високото седях,
скрита сякаш от света, защото
там се налюбувах, намечтах.
Правех малка дупчица в листото
и допирах по едно око,
толкова различно бе, защото
светът изглеждаше ми колело.
...
Мина детството. Сега не мога
да съм клонче в моето дърво.
Мокър сняг ги чупи и с тревога
гледам как изсъхват до едно.
И на купа бавно ги наслагвам,
остарели хубави мечти.
Ала към дървета не посягам,
коренът им здраво ме държи."

Велико е!!!
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
11.02.2021 20:50
Колко щастливи сме били тогава.
цитирай
4. missana - Толкова щастливи, че това щастие още ни топли, Роси.
11.02.2021 22:12
Блажен е оня, който е имал щастливо детство!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6690361
Постинги: 5070
Коментари: 24030
Гласове: 9811
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930