Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2022 17:28 - ИНТИМНА НЕДОСТАТЪЧНОСТ и ВИНОВНА ПО ПРИНУДА
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 3001 Коментари: 9 Гласове:
5

Последна промяна: 02.09.2022 18:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 РАЗКАЗИ ПО ДЕЙСТВИТЕЛЕН СЛУЧАЙ




image



Гласувай:
5



1. rosiela - ИНТИМНА НЕДОСТАТЪЧНОСТ
02.09.2022 17:28
Дойде Задушница. Имам си съседи за тачене, помогнали ми в трудни моменти и точно на тази Задушница реших да се отчета подобаващо на "Бог да прости" близките.
Извъртях една баница - точени кори, сиренце, масълце, шунчица, яйца не по-долу от 5 броя, кисело млекце, ако е,да е...
И понеже нямам много време от летене по задачи, притурих и отделно кисело млекце с плодове, от гъстичкото така.... Ха на тоз комшия, ха на онзи, с пожелания за мир на душите на близките и с благодарности за стореното добро.
Всички бяха трогнати, взеха си раздаденото, но не съм и разбрала как моята баница лепнала на душата на Пенко Щастливеца.
Уж семейство за пример, уж жена го боготвори, не щеш ли, иде след Задушницата Пенко и моли:
- Роси, за рождения ми ден ще врътнеш ли една такава баница, плюс кисело млекце с плодове. Аз плащам и продуктите, и тока. И тава ще донеса.
Онемях с отворена уста:
- Ама Павлинка не знае ли да прави баница?
- Кога ти видиш камък да проговори, тогаз и Павлинка ще научи рецепта.
- Ама Павлинка...
- Павлинка не е за хвалене, ни е за жалене. Ела ми виж офисчето, две педи прах, скоро ще я бърша, че срам ме хвана от клиентите.
Пенко имаше неголям, но печеливш бизнес и си въртеше сам нещата, помагаха му децата.
И, докато се опомня, Пенко долетя с тавата и с парата и ми заръча за кога иска продукцията.
Тайно слязъл, рече ми, да мълча до гроб, докато си вземе поръчките.
Не че не я направих, направих я, после я потретих и тъй нататък, но след 30 години съседски живот разбрах от кого се крепела хармонията, дето се изливаше уж по улицата като планински ручей.

2 септември 2022г., София
Росица КОПУКОВА
цитирай
2. rosiela - ВИНОВНА ПО ПРИНУДА
02.09.2022 18:01
Дружах с две антитези едновременно - кака Цеца и леля Милкана.
Как я калъпех тази дружба и аз не знам, ама карахме, нали не съм скандалджийка по природа.
По едно време гледам- и двете едновременно въртят номера. "Виновна" по принуда,а?! Да не съм луда!
Леля Милкана ме изкарва виновна, че съм й унищожила две саксии в коридора, дето посмъртно няма да направя на съседка, а кака Цеца, как ме канеше почти ежедневно, та не можех да се спася от покани, взе да подбягва необяснимо.
По едно време леля Милкана се изпусна, че съседка ме "видяла" как й провалям цъфтежа на саксиите и понеже аз си знам, че съм невинна, присетих се какво е сторила Цеца.
И онази: аман-заман, изпусна се, че нещо съм говорила против Милкана. Хубаво, ама аз не съм.
Криво ми стана от тези простотии на двете, но, полека-лека с Божия помощ нещата взеха да се проясняват.
Няма си дявола работа, срещам друга комшийка - Невенка:
- Леле, Роси, какво става по вашия блок, бе?
- Защо ,какво да става, Невенче?
- Ти нищо ли не знаеш?
- Нищо,честна дума.
- А бе Гришата, на ваша Милкана зетя, отдавна напусна дъщеря й, имал друго дете и се оженил за втора булка. Милкана прибегва всеки ден в апартамента на дъщеря си и оная не излиза с дни. Ама като й знам характереца, не е издържал, бедният Гриша.
- Сигурна ли си?
- Напълно. Гриша сам се оплакал, ама няма да ти казвам на кого,че му писнало, беж и си отишъл в неговия апартамент от родителите с нова булка и момченце.
Изумена, не се поколебах да я попитам какво ще ми каже и за Цеца.
- А Цеца Боримечката я шитнал комшията в заведението, дето работеше, че му окрала надписаната посуда. Малко след това и синът й се прости с аптечната верига, щото и той крадял на поразия, докато зарежда с лекарства.
- Разбирам, Невенке. Мълчат, душицо, като пукалки и нищо не казват, а номерът е бил двете да се скарат с мене, за да не науча. Ами те са станали за резил. Боже,Боже!
- Вярвам ти. Е, те сега всичко разбра. Затвори им и ти вратата и мирна ти главата!
Едно към едно така направих и, при все по-късните щения за оправяне на отношения, не се върнах назад.
цитирай
3. rosiela - ВТОРИЯТ РАЗКАЗ СЪЩО Е МОЙ И Е
02.09.2022 18:03
ПО ДЕЙСТВИТЕЛЕН СЛУЧАЙ.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

"Виновна" по принуда, а?! Да не съм луда.

2 септември 2022г., София
цитирай
4. zemja - Развесели ме, Роси :)
02.09.2022 20:20
Някои смо с клюки и клевеи се знимават.
Добре си ги описала.
Моите поздравления за хубавата баница!
цитирай
5. missana - В "Интимна недостатъчност"
02.09.2022 20:44
повдигаш много важен въпрос, Роси. Въпросът за щастливите бракове. С голямо подозрение съм към тях, защото се оказва, че винаги има нещо гнило в Дания.

Във "Виновна по принуда" става ясно, че едно пиленце може да освети горчивата истина и човек да разбере с кого всъщност си има работа. Важното е истината да излезе наяве. Оттам насетне нещата ще се наредят от само себе си!

Отличен разказвач си, Роси. От всеки твой разказ може да се извлече поука!
цитирай
6. kvg55 - rosiela,
02.09.2022 22:06
Трябва да направиш една литературна среща на маса с прототипите и да ги почерпиш.
цитирай
7. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
03.09.2022 20:03
Имаш пълно право.
цитирай
8. rosiela - Имаш право!
03.09.2022 20:04
kvg55 написа:
Трябва да направиш една литературна среща на маса с прототипите и да ги почерпиш.

цитирай
9. rosiela - Имаш право! Но да се развеселим накрая от глупостите им, Земя. Благодаря ти.
03.09.2022 20:04
zemja написа:
Някои смо с клюки и клевеи се знимават.
Добре си ги описала.
Моите поздравления за хубавата баница!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6695631
Постинги: 5072
Коментари: 24033
Гласове: 9812
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930