Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2023 11:17 - МАЛКО В ПОВЕЧЕ ТАЛАНТ НЕ ВРЕДИ!
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 1061 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 09.03.2023 18:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ЗНАЕТЕ, СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ, ЧЕ МНОГО УВАЖАВАМ ЕДНА ДАМА- Д-Р НА ЛИТЕРАТУРНИТЕ НАУКИ ЕЛЕНА АЛЕКОВА, УРЕДНИК В КЪЩАТА - МУЗЕЙ "ХРИСТО СМИРНЕНСКИ". С МАЛКО ЗАКЪСНЕНИЕ ВИ ПУСКАМ НЕЙНИ СТИХОВЕ ОТ НЕВЕРОЯТНО ВЪЗДЕЙСТВАЩАТА Й ПОЕЗИЯ.

В ЛИТЕРАТУРАТА САМО С ЕГО ДА ВЪРВИШ Е СКУЧНО. ТРЯБВА ДА ИМА И ДРУЖИНКА ОТ СХОДНИ ДУШИ!

НЕЩО ПОВЕЧЕ

...И видя той, че къпината гори в огън, но не изгаря. Битие 3:2

В живота си почти объркан,
почти лъжа, почти шега
наситих се на дни, на смърти,
на глупости... И чак сега

след часове на равносметка,
след много „не!“ и много „да!“
аз проумях – била съм клетка
на непонятна свобода.

Мъжете, по които страдах
и по които изгорях,
подклаждали са друга клада
в предусет за любов без грях.

Обичах с цялата си същност,
отдавах всичко всеки път.
Но не телата им прегръщах,
а нещо повече от плът.

Щастлива бях и бях красива,
царица и робиня бях.
Но не греховността откривах,
а нещо повече от грях.

И изтрезняла от забрави,
преди от тях да отлетя,
аз с никого не се прощавах
освен със своята мечта.

И тръпнех по любов без име,
любов, по-силна от смъртта.
Долавях бездните ѝ – зрими
през тласъците на кръвта.

Докосвах самота, където,
подтиквана от порив плах,
аз превъзмогвах страховете
и нещо повече от страх.

И в неизгаряща къпина
изгарях. Но не изгорях.
И любовта ми не премина.
И любовта ми бе без грях.

ЕПИЗОД

Почти на спирката последна
край ктшовете за боклук
една жена свирепо гледа
с очи, заминали от тук.

Една жена в лъчите кОси
от залеза на своя път-
на границата без въпроси –
полу при нас, полуотвъд.

Прозрачен ангел към всемира
след малко ще я поведе.
А тя дори не подозира
какво и как, и накъде.

По тротоара гарван крачи –
вещае черната беда.
Сияят дрипите ѝ в здрача
и се разпръсват без следа.

Косите ѝ сплъстени светят
над нея като ореол.
От тъжната и зла планета
човекът си отива гол.

Небето се снишава, пламва
от взривовете на кръвта.
О, неизменна, вечна драма!
О, невъзможна самота!

И в светлина неземно ярка
в преддверията на нощта
душата на една клошарка
от нас без сбогом отлетя.





Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Наистина много смислена поезия:
09.03.2023 11:40
"аз проумях – била съм клетка
на непонятна свобода." ;

"Обичах с цялата си същност,
отдавах всичко всеки път.
Но не телата им прегръщах,
а нещо повече от плът."

Поздравление за подбора от стихотворения на Алекова, Роси!


цитирай
2. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
09.03.2023 11:40
missana написа:
"аз проумях – била съм клетка
на непонятна свобода." ;

"Обичах с цялата си същност,
отдавах всичко всеки път.
Но не телата им прегръщах,
а нещо повече от плът."

Поздравление за подбора от стихотворения на Алекова, Роси!



цитирай
3. rosiela - Танче,чети и се учи, ама гледай да не копнеш нещо, че ще те опровергая на мига!
09.03.2023 11:59
11:32 - tanyaivanova
цитирай
4. kvg55 - rosiela,
10.03.2023 10:32
За, добро!
цитирай
5. rosiela - Амин.
10.03.2023 15:43
kvg55 написа:
За, добро!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6694119
Постинги: 5071
Коментари: 24032
Гласове: 9812
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930