Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2023 10:17 - ВРЕМЕННИТЕ ХОРА
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 527 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 05.01.2023 10:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Те живеят основно до края на всяка услуга
и после забравят при мене защо са дошли,
отдавна научих се просто да бъда и друга-
без думи затварям и здраво залоствам врати.

За който пристига с идеята да се отърка
о чужда възможност, подкрепа, опора и шанс,
то после разбира как много дълбоко е сбъркал
и на кухо кънти и отвръща един резонанс.

Няма връщане в малките попритъмнели душици,
свили в шепичка своя добър интерес.
И тъкали,тъкали,тъкали,тъкали шевица,
да ме хлъцнат във нея,но утре не е като днес.

Че накрая и мен ще изкарат виновна,
защото ги разчитам подобно отворена длан!
И, отписани, ще отъркалят напред колелото
да играят отново игрички на нечий мегдан!

Щом помоля за нещо, започват лъжите,
затова ги зачерквам завинаги аз.
Чужд живот не живея и ,щом прекалите,
се сърдете на свойто нахалство без власт.

4 януари 2023г.
Росица КОПУКОВА



Гласувай:
3



1. missana - Баща ми винаги цитираше една мисъл на големия древногръцки философ Демокрит.
05.01.2023 12:23
Тя гласи, че най-бързо на този свят остарява благодарността! Запомнил съм я през годините и многократно съм се убеждавал в нейната вярност. Имах много приятели - толкова много, че някои мои близки изразявах учудване, защо поддържам излишни отношения. За всеки един от тези приятели отделях време и не жалех сили, за да му помогна. Никога не съм искал нищо в замяна. Правил съм всичко по съвест. Но с течение на времето, Роси, не можех да не забележа, че повечето от тези хора се отнасяха към мен на принципа - "изтъках си платното, ритам ти кросното"! Точно както е и в твоето чудесно стихотворение, пълно с аналогични констатации. Накрая ми останаха шепа приятели - наистина верни - благословени да са! Уви, човешката природа е меркантилна. Повечето хора разглеждат другите като шперцове, за отваряне на врати. Убедя ли се, че е дин човек е такъв, с горест в сърцето го отхвърлям завинаги. Защото не искам да общувам с хора-еднодневки. По отличен начин си изявила нищожеството на тези люде с поетични средства.
цитирай
2. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.Точно така е.
05.01.2023 17:19
missana написа:
Тя гласи, че най-бързо на този свят остарява благодарността! Запомнил съм я през годините и многократно съм се убеждавал в нейната вярност. Имах много приятели - толкова много, че някои мои близки изразявах учудване, защо поддържам излишни отношения. За всеки един от тези приятели отделях време и не жалех сили, за да му помогна. Никога не съм искал нищо в замяна. Правил съм всичко по съвест. Но с течение на времето, Роси, не можех да не забележа, че повечето от тези хора се отнасяха към мен на принципа - "изтъках си платното, ритам ти кросното"! Точно както е и в твоето чудесно стихотворение, пълно с аналогични констатации. Накрая ми останаха шепа приятели - наистина верни - благословени да са! Уви, човешката природа е меркантилна. Повечето хора разглеждат другите като шперцове, за отваряне на врати. Убедя ли се, че е дин човек е такъв, с горест в сърцето го отхвърлям завинаги. Защото не искам да общувам с хора-еднодневки. По отличен начин си изявила нищожеството на тези люде с поетични средства.

цитирай
3. planinitenabulgaria - След "Фалшивите хора" -
05.01.2023 20:07
още едно велико стихо!
Те са рожби на пазара, който създаде няколко нови категории хора:
1. Пазарни проститути - най-висшите,
2.Пазарни боклуци - средната класа /времянки, фалшификати/ и
3. Абсолютни боклуци.
И трите категории са фалшиви като хора - без ценноста система, без идеали, без цел в живота. Дано да прочетат стихото Ви...
цитирай
4. rosiela - Имаш право!Разсмя ме от сърце.Ама си е истина. Благодаря.
05.01.2023 22:27
planinitenabulgaria написа:
още едно велико стихо!
Те са рожби на пазара, който създаде няколко нови категории хора:
1. Пазарни проститути - най-висшите,
2.Пазарни боклуци - средната класа /времянки, фалшификати/ и
3. Абсолютни боклуци.
И трите категории са фалшиви като хора - без ценноста система, без идеали, без цел в живота. Дано да прочетат стихото Ви...

цитирай
5. kvg55 - rosiela,
05.01.2023 23:11
Ааа, временни?! Постоянни са си, константни във всяко време.
Е, както разбирам, при теб са временно присъстващи по стечение на обстоятелствата.
цитирай
6. rosiela - Имаш право!
05.01.2023 23:42
kvg55 написа:
Ааа, временни?! Постоянни са си, константни във всяко време.
Е, както разбирам, при теб са временно присъстващи по стечение на обстоятелствата.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6700380
Постинги: 5073
Коментари: 24033
Гласове: 9813
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930