Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2022 08:54 - АХМЕД АГА И НЕГОВОТО СЕМЕЙСТВО
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 1106 Коментари: 5 Гласове:
4

Последна промяна: 07.09.2022 08:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
/ разказ по действителен случай/

В нашия блок дойдоха да живеят под наем турци. Ахмед, жена му и три деца.
Хората страняха от тях, нищо не им казваха, но ги отбягваха. По това време аз бях домоуправител доста години. Плащат си хората стълбищни, чисти,спретнати, крайно възпитани. Дойде ли курбан байряма, идват с една огромна чиния да почерпят у нас. Моя милост не дели хората по етнос, а по култура и по простотия. Поопозная ли ги и са добри хора, спогаждаме се. И на ромска трапеза съм яла, и на турска.
Аман - заман разприказвахме се с Ахмед, когото аз шеговито наричах Ахмед ага. Той владееше български доста добре и по професия беше журналист. Разказа ми, че доброволно се върнал в България, след като бил командировки, без да има имот, защото тук му харесало и тук искал да живее.
- Защо, Ахмед ага? Не ти ли харесва в Турция? Тя е богата държава сега.
- Има неща, които ми харесват, Роси, има неща, които не ми харесват. Да ти кажа какво не ми харесва. Неспокойно. Ограничени хора. Не обичат интелигенцията. Тук намерих спокойствие и приятели, макар че не всички ни приемат като вас.Имате и някои подлости като чертички, но общо - взето сте духовни и е далеч по- добре.
Доста време живя в блока Ахмед и семейството. Глас не им се чу да се карат, да се разправят, толкова сговорни бяха.
После си тръгнаха. Ахмед дойде да се сбогува - намерил по- голям апартамент, но с по- евтин наем, а баща му обещал да го подкрепи да си купи и свой. Прегърнахме се с всички поред - с него, с жена, с деца....
И много време ми беше мъчно за тях. И досега ги помня. Толкова възпитани хора рядко се срещат.
И оставят следа.


7 септември 2022г., София
Росица КОПУКОВА



Гласувай:
4



1. missana - Случила си на добро турско семейство, Роси. Късмет си извадила.
07.09.2022 20:14
Но ще споделя с теб, че турците са много коварни. Имах навремето случай с двама турци - строителни работници. Поискаха да станат мои наематели в бащината ми къща. Казаха ми - бате Младене, такива наематели като нас досега не си имал. Каквото има по къщата ще го поемем. Ние сме много добри строителни работници. Ще ни запомниш завинаги. Предупредих ги, че ако ми направят някаква мизерия, покрай тях ще намразя всички турци. То така и стана. Един ден забравили кофа с вода и включен нагревател в нея. Водата извряла, после кофата се запалила. До нея хладилникът също пламва и накрая изгоря целият първи етаж на къщата. Пожарникарите за щастие успяха да изгасят пожара. По чудо не пламна и вторият етаж. Вечерта те се прибраха и признаха за забравения нагревател. Единият каза: Бате, Младене, ти не се притеснявай. Ние ще направим етажа като нов. Нали строим сгради. Нямай грижа. След един ден избягаха и повече не ги видях. Пожарът стана на 27 март 2003г.. Чак през септември всичко на етажа бе оправено. Изхабих много нерви и средства. И тогава си казах: Това което искам да остане от Турция е само едно - Турският марш на Моцарт!
цитирай
2. kvg55 - rosiela,
07.09.2022 20:40
Имам приятел турчин. Той ми обзаведе апартамента преди двадесет години. Прекрасен човек. И семействата ни са приятелски. Казвам му : ти ми построи къщата.
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене. Бяха интелигентни хора, по- издигнати.
07.09.2022 20:42
missana написа:
Но ще споделя с теб, че турците са много коварни. Имах навремето случай с двама турци - строителни работници. Поискаха да станат мои наематели в бащината ми къща. Казаха ми - бате Младене, такива наематели като нас досега не си имал. Каквото има по къщата ще го поемем. Ние сме много добри строителни работници. Ще ни запомниш завинаги. Предупредих ги, че ако ми направят някаква мизерия, покрай тях ще намразя всички турци. То така и стана. Един ден забравили кофа с вода и включен нагревател в нея. Водата извряла, после кофата се запалила. До нея хладилникът също пламва и накрая изгоря целият първи етаж на къщата. Пожарникарите за щастие успяха да изгасят пожара. По чудо не пламна и вторият етаж. Вечерта те се прибраха и признаха за забравения нагревател. Единият каза: Бате, Младене, ти не се притеснявай. Ние ще направим етажа като нов. Нали строим сгради. Нямай грижа. След един ден избягаха и повече не ги видях. Пожарът стана на 27 март. Чак през септември всичко на етажа бе оправено. Изхабих много нерви и средства. И тогава си казах: Това което искам да остане от Турция е само едно - Турският марш на Моцарт!

цитирай
4. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Краси.
07.09.2022 20:43
Всеки според опита си и впечатленията.
цитирай
5. rosiela - Младене,
07.09.2022 20:44
да разкажа и аз, турци ни препокриваха частично вилата, но и ние останахме много доволни.
Ти какво приказваш, направо ме смайваш.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6696714
Постинги: 5073
Коментари: 24033
Гласове: 9812
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930